Avatar billede mayhemark Nybegynder
24. november 2009 - 17:18 Der er 13 kommentarer

forsvundet HDD

Hej

For snart længe siden oprettede jeg dette spørgsmål herinde:
http://www.eksperten.dk/spm/888941
Da jeg fik travlt, fik jeg aldrig afprøvet så meget, men det har jeg nu. Problemet var, at min eksterne Packard Bell Carbon usb harddisk kom i en mac og nok mistede partitionstabellen. Den var ikke synlig i denne computer og ej heller ik diskhåndtering.

Jeg prøvede med et program og en guide inde fra http://helgec.dk/lost%20partition.html
Nu kan jeg se hd'en i diskhåndtering; den har fået drevbogstavet H, den kan se max kapacitet på 600gb, ledig på 260gb, hvilket passer fint! Jeg kan bare ikke komme ind på den i denne computer, hvor den ikke er synlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 18:00 #1
Kan du åbne harddisken i diskhåndtering og se filer? højreklikke og vælg åbn!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 18:09 #2
Er lille bemærkning. Jeg har noget familie, der havde samme problem som dig. det viste sig, at selve disken havde gledet en smule i kassenog fået dårlig forbindelse i stikket inde i boksen.
Avatar billede mayhemark Nybegynder
24. november 2009 - 18:55 #3
http://img684.imageshack.us/img684/9478/partitioner.jpg

Her er min diskhåndtering.
2x72gb er dem på min computer. Jeg ved ærlig talt ikke, hvad de andre er. Jeg mente, de var kommet på min eksterne, men de forsvinder ikke, når jeg tager den ud. Jeg har derudover ingen funktioner på dem, præcis ligesom min eksterne.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 19:00 #4
Hvis du højreklikker på dit H drev og vælger åbn, kan du så se filerne?
Avatar billede mayhemark Nybegynder
24. november 2009 - 19:04 #5
nej, jeg har ingen mulige funktioner på den eksterne H. Jeg kan kun vælge "hjælp" når jeg højreklikker.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 20:22 #6
Løse forbindelser inde i boksen?? ref 2#
Avatar billede mayhemark Nybegynder
24. november 2009 - 20:40 #7
Ingen løse forbindelser, så vidt jeg kan se.

Der står, det er en gpt-beskyttelsespartition. Hvad vil det sige? Er den beskyttet, så jeg ikke kan åbne den?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 20:44 #8
Når i prøvede disken i de andre computere. Fik i så nogle meddelelser i skulle tage stilling til?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 20:56 #9
Avatar billede mayhemark Nybegynder
24. november 2009 - 22:44 #10
De andre computere sagde, så vidt jeg husker, absolut intet. Eller det vil sige, der kom "sikker fjernelse af hardware"-tegnet ved uret. Ellers intet.

Det link beskriver jo fuldstændig, hvad der er sket for mig. Jeg vil da straks prøve at skaffe det der R-studio.
Avatar billede mayhemark Nybegynder
29. november 2009 - 20:52 #11
Hvis R-Studio ikke kan finde det hele, er det så fordi, det er tabt?
Avatar billede mayhemark Nybegynder
29. november 2009 - 20:53 #12
... Den finder den mappe jeg helst vil redde, men der er ingen filer i den.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 15:56 #13
Det er et godt spørgsmål. Har ikke selv prøvet programmet. Fandt det noget andet du skulle passe på og gendanne det?