Avatar billede Casperost Nybegynder
24. november 2009 - 08:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk

Kan man se film med denne harddisk, altså tilslutte den sit fjernsyn og se film!:
Med hele 1 TB (1000 GB) er der plads til alle dine film og billeder! Gem alle dine personlige dokumenter, billeder, musik og film på den, så du kan tage dem med over alt. Perfekt til backup af vigtige dokumenter. Design i robust aluminium. Inklusiv licens til backup programmet EMC Retrospect..
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOMEGA1TB/iomega-1-tb-ekstern
Avatar billede schirakow Praktikant
24. november 2009 - 09:26 #1
Harddisken egner sig kun til backup eller afspilning via en computer. Hvis den skal tilsluttes fjernsynet, skal der ligge software på denne eksterne harddisk. Og det gør der ikke såvidt jeg kan se.
Det du leder efter er et mediecenter (dvs. en decideret computer), eller en NAS harddisk som ikke er forfærdelig meget dyrere.
Avatar billede Casperost Nybegynder
24. november 2009 - 10:05 #2
Ok.. har du et konkret eksempel? er ikke så hård til computer/tv
Avatar billede schirakow Praktikant
24. november 2009 - 11:03 #3
Hvis du eks. har en film liggende på din pc, afspiller du den via en player såsom VLC, Mediaplayer etc. Skal du se billeder, bruger du Picasa el.lign.
Hvis du har disse billeder, film liggende på en ekstern harddisk, tilsluttet din computer, bruger du softwaren på din computer til at afspille disse.

Hvis du derimod tilslutter den fjernsynet mangler du pludselig den slags software,da det eneste du har egentlig er en harddisk og en skærm.
Derfor bruger man et mediecenter. Se eksempel her: (http://www.pcworld.dk/art/11197?a=category&i=210)
Andre forbinder deres Pc til fjernsynet med AV-kabler. Har du fladskærm med Hdmi, kan du med fordel bruge tilsvarende kabel, da både lyd og billede følger med der.
Håber det bringer dig lidt nærmere en beslutning :)
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. november 2009 - 11:49 #4
Jeg kan ikke rigtig se en pris på den?! Jeg har ikke HDMI i min computer, kan det lade sig gøre alligevel?
Avatar billede schirakow Praktikant
25. november 2009 - 13:29 #5
Ja sagtens.. Hvad har du af udgange på dit grafikkort og hvordan vil du have den forbundet til fjernsynet?
Lige en heads up'er.. Så skal der helst ikke være mere end 20m. mellem pc og fjernsyn.
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. november 2009 - 14:01 #6
godt spørgsmål.. hvordan kan jeg tjekke det? Kan man så have en ekstern sat til sin pc og et stik fra sin pc over på fjernsynet så jeg kan se film fra eksterndisk til pc til fjernsynet ;)
Avatar billede schirakow Praktikant
25. november 2009 - 14:45 #7
Lige præcis.. Du skal egentlig bare forestille dig, at du skifter din computerskærm ud med tv'et.
De forskellige udgange på dit grafikkort står beskrevet i din manual. Eller du kan kigge direkte på kortet; Der burde stå enten, S-Vhs, Dvi, Hdmi etc. som en navnene på de forskellige udgange du skal bruge.
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. november 2009 - 15:12 #8
sån ser min com ud bagpå.. http://images.icecat.biz/img/gallery/1352929_6691.jpg..
Skal jeg så købe sån to her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=501&ML=304
http://www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=313
så får jeg vel både lyd og billede? eller kan man samle de to?
Avatar billede Casperost Nybegynder
27. november 2009 - 11:50 #9
???
Avatar billede schirakow Praktikant
30. november 2009 - 10:04 #10
Ja, det er lige de kabler du får brug for. Så længe du har checket, at der er lydindgange og Hdmi indgang på dit fjernsyn.