Avatar billede wallstreet Nybegynder
19. november 2009 - 17:12 Der er 8 kommentarer

Kan ikke få lov til at geninstallere Windows XP

Jeg har en bærbar med Windows 7 RC installeret. Jeg vil gerne tilbage til Windows XP. Men jeg kan ikke få lov til at geninstallere systemet på min computer.

Når jeg prøver at boote fra XP-cd'en, så kommer to kun to alternativer frem: Start Windows 7 normalt eller System Recover/Repair.

Den loader med andre ord ikke cd'en...

Hvad gør jeg forkert.

MVH
Kasper
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
19. november 2009 - 18:11 #1
Hmm... Hvad siger BIOS? Booter computeren fra cd/dvd-drevet?
19. november 2009 - 18:45 #2
Generelt: http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
19. november 2009 - 18:45 #3
<wallstreet>: Du vender vel tilbage ?
Avatar billede wallstreet Nybegynder
19. november 2009 - 20:02 #4
Jeg kan ikke rigtig få lov til at boote fra cd'en.

CD-drevet er sat som første-prioritet i BIOS. Og computeren begynder at læse fra cd'en... men efter 5 sekunders tid. kommer Windows Boot skærmen frem. Her fortæller computeren mig, at Windows 7 ikke blev indlæst korrekt. Og så har man to valgmuligheder. Start Windows 7 normalt eller System Recover/Repair.
19. november 2009 - 20:15 #5
PS: Er det en Bootbar ÆGTE/Original XP CD ?
Prøv den på en anden PC ?
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2009 - 11:15 #6
Nu er win 7 ret nyt, så prøv at sige recover, og se om den giver dig mulighed for at boote en imagefil?
Avatar billede lasbas Nybegynder
20. november 2009 - 13:04 #7
Man kan ikke downgrade win7

Kør noget gammelt linux redhat eller lign. på først

Så kører XP glat på bagefter
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
05. januar 2010 - 19:19 #8
Eller formater harddisken via en anden computer og start derefter op med WIndows XP cd'en isat.