Avatar billede jesperlybech Nybegynder
17. november 2009 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dropbox - hjælp til genveje

Hey

Jeg har lige fået installeret dropbox på mine 2 bærbar.
Dropbox placerer selv en mappe på hver computer "My Dropbox" og synkronisere de filer der ligger i disse mapper.

Hvis jeg vil have lavet et link fra min dokumentmappe over i dropbox-mappen, hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg vil jo ikke have filerne liggende 2 steder på min computer.
Ved ikke om det gør nogen forskel, men har Windows 7 på begge bærbar.

Håber nogle kan give en "simpel" forklaring :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2009 - 16:14 #1
Har du ikke i Windows 7 muighed for at flytte indholdet ved at bruge funktionen "flyt til" (findes i xp). Når du har brugt den en gang vil den henvise til den mappe igen næste gang.
Avatar billede jesperlybech Nybegynder
17. november 2009 - 16:21 #2
Nix, det er kan jeg ikke - og det har som sådan ikke noget med styrersystemet at gøre.

Det er funktioner i DropBox jeg skal have til at henvise til en bestemt mappe der ligger udenfor DropBox-mappen.
Avatar billede SGregersen Nybegynder
18. november 2009 - 09:57 #3
Jeg tror du bliver nødt til at gå den anden vej rundt.

FLYT selve indholdet til en mappe inde i din dropbox mappe (så bliver det fint synkroniseret med de andre computere).

Derefter opretter du en genvej til din mappe det sted hvor du oprindeligt havde filerne liggende.

Så bliver det opdateret og du kan stadig tilgå dine filer "fra dit normale sted".
Avatar billede jesperlybech Nybegynder
18. november 2009 - 13:33 #4
Jahh, det var nu ikke lige den løsning jeg gik efter - men gider ikke bøvle mere med det...

På dropbox's hjemmeside står der noget i ramme dur, så har bare flyttet mappen :)

Tak for svaret!
Avatar billede SGregersen Nybegynder
18. november 2009 - 13:44 #5
Skal ikke kunne udelukke der er nogle der har fundet en anden snedig måde at gøre dette på, men denne måde den duer da ihvertfald.
Der burde jo heller ikke være den store forskel om man har en genvej til mappen eller det er selve mappen der ligger det andet sted.
Dog ved backup og lignende skal man selvfølgelig huske at inkludere den mappe der ligger over i dropbox mappen.

Og det var så lidt med det svar og tak for point :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 19:44 #6
Til andre der ser denne tråd, så er det muligt at gøre det som spørger søger efter vha. at oprette et junction point.

mklink /D "c:\Users\%userprofile%\Documents\My Games" "c:\Users\%userprofile%\Documents\My Dropbox\My Games"

Du kan godt være hvad du vil.. Så længe det er undermapper til document mappen kan du lave en junctin point

Muligvis men vil ikke selv prøve det er det muligt at lave følgende:

mklink /D "c:\Users\%userprofile%\Documents\" "c:\Users\%userprofile%\Documents\My Dropbox\Dokumenter"