Avatar billede rusticolus Nybegynder
15. november 2009 - 13:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver langsom gengivelse?

Jeg har et hjemmevideoklip som jeg ønsker at vise i langsom gengivelse.
Klippet skal også kunne gemmes i langsom gengivelse, så jeg efter yderligere redigering kan afspille denne langsomme gengivelse fra f.eks. en dvd.
I øjeblikket bruger jeg Pinnacle studio, men der kan jeg ikke finde den funktion.
Er der evt. et gratisprogram som kan det ønskede?

vh
Avatar billede flashion Nybegynder
15. november 2009 - 13:28 #1
Well, windows Movie Maker har en funktion som kan gøre det langsommere :) Det er gratis også burde det gerne ligge på din maskine hvis du har windows ;)
Avatar billede rusticolus Nybegynder
15. november 2009 - 13:39 #2
Jeg har windows movie maker, men jeg kan ikke lige finde den funktion der viser filmen i lángsom gengivelse....
Avatar billede flashion Nybegynder
15. november 2009 - 13:46 #3
Så kommer der da lige en lille guide ;)

1: Importer video - Supries xD
2: Lig filmen (klippet ned i tidslinjen)
2B: Hvis du har lagt hele filmen ned, skal du lige klippe så den del som skal gøres langsommere står for sig selv som ét klip.
3: højreklik på det klip som skal gøres langsommere (nede i tidslinjen)
4: vælg "Videoeffekter"
5: Vælg den effekt som hedder "Reducer hastigheden, halveret"
6: Klik "tilføj>>"

Sådan, nu er hastigheden halveret.

OBS!
Hvis du vil have det langsommere, så bare tryk på "tilføj>>" flere gange :)
Avatar billede rusticolus Nybegynder
15. november 2009 - 13:57 #4
Super. Tak for hjælpen det er lige det jeg skal bruge. Sender du et svar?
Ved du tilfældigvis også hvordan jeg nu fjerner lyden fra dette klip?
Avatar billede flashion Nybegynder
15. november 2009 - 14:06 #5
Ved kun hvordan du kan fjerne fra hele filmen. Det gør du ved at klikke på det symbol til venstre for mikrofonen - Det er en rektangel med en pil i. Den ligger lige over tidslinjen. Den boks der dukker op, der tager du så og trækker den helt over til lyd/musik.
Så længe du ikke har noget baggrunds musik, hvilket du næppe har, så virker det her helt optimalt.

Hvis du har lagt hele din film ned, så kan du med fordel bare tage det klip som skal være uden lyd og have det som det eneste på tidslinjen. Så gemmer du bare filen og smider det ind i Pinnacle studio (eller importere til Movie Maker igen) også burde du meget gerne have et klip uden nogen lyd :)
Avatar billede rusticolus Nybegynder
15. november 2009 - 14:35 #6
Super. Takker.