Avatar billede split87 Nybegynder
14. november 2009 - 15:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Pc genstarter af sig selv!! - Fungerer kun i 'fejlsikret tilstand'

Windows XPx32-PC er begyndt at genstarte af sig selv...

Det startede med at den selv genstartede når man brugte "Skift bruger" -funktionen(dog ikke "Log Af").

Nu kan jeg åbne pc'en op til login-skærmen uden at den genstarter, men når en bruger vælges og den valgte bruger startes op går der max. 2 min. før pc'en genstarter af sig selv igen, og det samme sker ved alle 3 brugere på pc'en.

Den burde ikke være inficeret, da den dagligt blir scannet med Nortons nyeste "360", samt spyware prgr. og Malwarebyte's Anti-Malware.

Hvad kan jeg gøre? Kan det være hardware, der overopheder? Eller hvad kan skyldes denne fejl??!

Håber I kan hjælpe :)
-Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2009 - 15:51 #1
i fejlsikret tilstand bruger du mindre grafik, så det kan være at blæseren til dit grafikkort er støvet til.
14. november 2009 - 16:36 #2
Stationær eller bærbar ?

... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
(Hvor længe tror du at den kører ?)
Avatar billede split87 Nybegynder
14. november 2009 - 17:14 #3
stationær
Avatar billede split87 Nybegynder
14. november 2009 - 17:18 #4
Jeg har åbnet siden op på pc'en og koblet al overflødig hardware fra... støvsuget og fjernet så meget støv som muligt.
Grafikkortet er ikke meget mere end et halvt år gammelt, da det gamle der sad i den fik en defekt blæser...

Den gør stadig som jeg tidligere beskrev.. :-S
Avatar billede split87 Nybegynder
14. november 2009 - 17:22 #5
Fra jeg klikker på en Bruger i logon-screen, går der 1 min og 18 sek. før den genstarter...
14. november 2009 - 20:00 #6
Tanke:
* Ta' evt. netværksstik UD.
* Lige i det sekund den er ved at Logge in så hold [Venstre][SHIFT] nede i laaaaaang tid...

(Så undertrykkes evt. elementer i din [START] menu...)

---

Hvad med "Fejlsikker tilstand" ?
Avatar billede split87 Nybegynder
14. november 2009 - 20:31 #7
-Jeg har forsøgt med kun at have tilsluttet mus+keyboard+skærm, nul netværk eller andre tilkoblinger. Samme resultat...
-Finten med Shift kan jeg heller ikke få til at virke...

"Fejlsikker tilstand" med eller uden netværk fungerer fint - da genstarter pc'en ikke(som jeg også skrev i Overskriften;-))
Avatar billede split87 Nybegynder
14. november 2009 - 20:39 #8
Aner ikke hvad der kan forårsage fejlen... Alle blæsere i pc'en kører også som de skal -så en overophedning af grafikkort kan det vel ikke være.

Hvad er ellers forskellen fra "Normal tilstand" til "Fejlsikret Tilstand"?? -siden pc'en ikke har problemer ved "Fejlsikret Tilstand"...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2009 - 10:59 #9
drivere - du må i gang med at fjerne alle drivere, og hente nye på nettet. Start med skærmdriver.
Det er vigtigt, at du sætter maskinen til at hente drivere på nettet, og ikke bare indlæser en - den, der er nu er jo måske defekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 10:59 #10
Har du prøvet med en systemgendannelse eller en chkdsk?
Det kan du jo køre fra fejlsikret tilstand.
Og du kan også tjekke at dine systemfiler er ok, hvis du har en cd med windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 11:17 #11
Spm #8: Forskellen er (som claes57 skriver) at windows bruger minimal grafik. De nødvendigste drivere er installeret og elementer i Startmappen er deaktiveret. Dit problem kan også være et tidsbaseret startelement, der starter op efter 1:18 min og laver fejl. Prøv at deaktivere alt minus cftmon og dine antivirus programmer, og se om det ændrer sig. I fejlsikker tilsand går du i kør og skriver msconfig og går til start. Fjern afkrysningerne ved alle programmer på nær antivirus og cftmon, og prøv så at gnestarte. Når den har genstartet, gå så hurtigt ind i msconfig igen, for at se om der er blevet "tilføjet" flere opstartsprogrammer under boot. Hvis du har en vira, som dine programmer ikke kan "se" kan oplysninger i registreringsdatabasen lægge sådanne dumme "opstartsprogrammer" ind.
Avatar billede split87 Nybegynder
15. november 2009 - 14:07 #12
#11 Jeg har ikke forsøgt med systemgendannelse eller en chkdsk, men jeg ændrede startprgr. i msconfig... og det virkede :D

I msconfig efter genstart var "GoogleToolbarNotifier" dog blevet "Tilføjet" (men der er også en af nøjagtig samme navn uden flueben i listen..?)
Forskellen på disse to, med tilsyneladende samme navn, har jeg tjekket i CCleaner->Værktøjer->Opstart, og her figurerer den opstartede med Program-navnet "swg"

-Skal den være der??
Avatar billede split87 Nybegynder
15. november 2009 - 14:19 #13
og hvordan finder jeg "rotten" i den bunke start-prgr. der nu er deaktiveret?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 17:48 #14
Du må gå ind og skrive deres "exe" filer ned, og så gå på nettet for at se hvad det er det starter op. Du må slavisk tage dem, til du har været listen igennem. Google toolbar notifier behøver du slet ikke. og heller ikke andre toolbars. Langt de fleste er noget møg, som hæfter sig på andre programmer man installerer.
Computeren skal også renses for skrammel, som du kan med CCleaner.
Opdater din Malwarebytes, og kør en fuld scanning. Gør det samme med dit antivirusprogram, og se så om det har hjulpet.
Med hensyn til msconfig, skal du kun aktivere dine sikkerhedsprogrammer, cftmon og de programmer du altid bruger.
Kør en chkdsk af dit c drev. Du kan gøre det inde i windows, hvor du højreklikker på C drevet under funktioner. Du skal huske at krydse af så fejl bliver udbedret. Windows vil have du skal genstarte for at gøre det, og det gør du. Prøv det, og se om du får en computer der kan bruges