Avatar billede asker Nybegynder
12. november 2009 - 21:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ligge data på 15.000 USB stk

Hej
Er der nogen der har en hod ide til hvordan man får lagt data på 15.000 USB stik´s uden at man skal håndtere dem enkeltvis

Jeg forstiller mig noget software og ikke minst hardware så man måske kunne klare 50 eller 100 eller endnu bedre 200 af gangen
Avatar billede nissen2630 Novice
12. november 2009 - 21:15 #1
ligner en opgave for en fabrikant af USB stick
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 21:17 #2
Mon ikke leverandøren at stixne vil være den "nærmeste" ?

- men hvis du opfinder noget hardware til det, er jeg sikker på at vi er mange der gerne vil se en YouTube af det i drift : )
Avatar billede asker Nybegynder
12. november 2009 - 21:56 #3
Griner

Kom nu drenge -
Gad vide om en 13 prots (den største jeg kunne finde) og så dele nogle drev - så de lander i et drev

Sådan at jeg kun skal kopier data til det drev også lander de på alle 13 porte

Er jeg helt forkert på den eller
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2009 - 22:07 #4
"Er jeg helt forkert på den"

Ja, lyt til hvad de andre skriver, for det er og bliver en opgave for en producent af USB sticks.
Avatar billede asker Nybegynder
12. november 2009 - 22:14 #5
Ja det er godt - men jeg har jo ikke udtalt mig om hvad jeg vil invetere i projektet - så det er lidt tyndt blot at henvise til en producent .... og så skal jeg helt til østen - hmmmm

Vi lader den stå lidt
Avatar billede nissen2630 Novice
12. november 2009 - 22:18 #6
Okay..Hvad er der så galt med at sætte en USB-hub på en USB-hub..
Så er det bare der ud af :-)
13*13*169 Så kan du da lave lidt over 28000 ..Så er det kun SW til at styre den smule port med :-)
12. november 2009 - 23:19 #7
12. november 2009 - 23:23 #8
Der var lige en mere 1:118 stk.

http://store.storageheaven.com/u12118tusbduplicator.aspx

Med venlig hilsen
Martin Lohse - El Design.
Avatar billede justrace Novice
12. november 2009 - 23:25 #9
Jeg tror såmænd at hvis du bestiller 15.000 sticks så lægger de softwaren på gratis.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
13. november 2009 - 10:48 #10
Selv hvis du finder en magisk nem måde at kopiere software'en over på, så skal du jo stadig som minimum pakke dem ud, stikke dem i en usb-port, og tage dem ud igen....
Hvis du skal håndtere hver af de 15000 schticks bare i 30 sekunder, kan det løseligt regnes om til godt 3 almindelige arbejdsuger :-)

Jeg tror bestemt også, at det eneste rigtige er, at gå direkte til producenten.

Tror i øvrigt også det vil være noget billigere end at købe dem hos en forretning i DK.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2009 - 20:31 #11
det er lidt tyndt blot at henvise til en producent .... og så skal jeg helt til østen - hmmmm

Prøv hos www.udm.dk om de kan håndtere sådan noget.
Evt. direkte på cj@udm.dk (Husk at hils fra mig...)
Avatar billede asker Nybegynder
12. december 2009 - 13:47 #12
Hej

Syntes lige jeg vil lukke her ....

Når men det ente med at vi har lavet et lille program, der kan håndtere uendeligt antal (eller det systemet kan klare) usb porte

Dvs. at vi kopler xx antal usb hups (28 x 14) på en pc

Herefter finder programmet alle portene og ligger automatisk data på dem

Hvis man skulle have behov for programmet stiller vi det gratis til rådighed :-)

send blot en mail