Avatar billede markw Nybegynder
11. november 2009 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Hvornår tømmer man Temp mappen i Windows?

Hej Eksperten
Jeg skulle downloade noget software til min canon scanner og min netbank i går og det var et mindre marit og to en evighed.
Det lykkedes mig kun at få netbanken op og køre, scanneren er stadig en igangværende proces.
Men det mislykkedes en del gange og hver gang forsvandt det software i i den blå luft og jeg går ud fra at det bliver placeret i min Temp mappe et sted på computeren??? - temmelig frustrerende, da det er en ny PC med windows 7 på, og jeg ønsker ikke at den allerede fra start er fyldt op med alvedens skidt og møg i krogene.

Mit spørgsmål er derfor følgende:
Hvor ryger sådanne udpakkede filer hen?? - og er der et stykke software i W7 der selv tømmer disse ubrugte filer ud af f.eks. Temp mappen, så der bliver ryddet op efter sådanne handlinger, som dem jeg var igennem i går??
Mange hls.
Mark.

PS. super site I har kreeret :O)
Avatar billede foo85 Novice
11. november 2009 - 16:33 #1
I langt de fleste tilfælde ryger det i temp mappen

Jeg kan varmt anbefale programmet CCleaner, derryder op i de midlertidige mapper, og det kan også rydde lidt op i din registreringsdatabase.

Du skal dog lige være opmærksom på ikke at tømme historien for firefox hvis du anvender denne browser... Det ødelægger mere end det gavner...

http://www.ccleaner.com/
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 17:02 #2
hvis du selv vil gøre det

først skal du slå vis skjulte filer til i kontrolpanel

http://i33.tinypic.com/34ovneg.jpg

sår går du i computer på c drev - brugere - (dit navn)- appdata -local - temp

husk at slå skjulte filer fra igen bagefter - du kunne jo benytte lejligheden til at lave en genvej

men hvis du syntes at der er lidt bøvlet kan du hente et program der sikkert at bruge og hvor der er backup i.

Advanced SystemCare Free

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

husk at opdatere inden brug - det er dansk og så er det gratis.
Avatar billede markw Nybegynder
13. november 2009 - 09:06 #3
tusind tak - herligt med dette forum :O)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 09:11 #4
er det et svar du mener
Avatar billede markw Nybegynder
13. november 2009 - 11:22 #5
Ja, selvfølgelig - ville bare lige sige tak for jeres venlighed :O)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 11:29 #6
for at lukke et spørgsmål og give point beder du en af deltagerne hvis der er flere lægge et svar.

hvis det er mit svar du vil bruge markerer du det og accepterer og spørgsmålet er lukket
Avatar billede markw Nybegynder
13. november 2009 - 12:43 #7
Hej igen
Jeg er helt ny på ddette site, og kan ikkee heelt blive klog på hvad du mener når du skriver "markerer og accepterer" - har nu kigget på menuen, men kan sgu ikkee lige finde nogen steder hvor jeg kan markerer ogg acceepterer dig fien svar.
Hjælp mig endelig med at vise hvoordan dette fungerer, så eer du meget venlig :O)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 12:49 #8
se under behandling af svar

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

det er ikke for at tiltuske mig point men bare for at du lukker spørgsmålet og det gør du under

Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?
Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem.

Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette
Avatar billede markw Nybegynder
13. november 2009 - 14:00 #9
Sådan!!! :O)- Nu skulle det vist være på plads - tak for hjælpen endnu engang.
Mange hls.
Mark.