Avatar billede leif Seniormester
09. november 2009 - 08:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalender aftale over 24 timer

Hej,

Personligt har jeg lært at leve med det men mine brugere især nye spørger mig med jævnemellemrum hvorfor at Lotus Notes ikke kan finde ud af at en aftale er over 24 timer ?

Jeg kan fortælle at hvis jeg opretter aftalen på min Telefon og replikerer den ind i Notes via Lotus Traveler kan den godt finde ud af at replikere den ind men bliver ikke vist korrekt.

Hvad er løsningen på det problem/issue ?

/Leif
09. november 2009 - 09:19 #1
Du kan ikke lave en aftale fra f.eks. kl. 10 om mandagen til kl. 11 om tirsdagen. Men du kan lave en heldagsaktivitet over to dage. Lige på det punkt er Outlook lidt mere fleksibel.

Jeg har ikke Notes 8, så jeg ved ikke om det har ændret sig der.

Kasper
Avatar billede MezMarianne Nybegynder
08. december 2009 - 17:49 #2
Det kan ikke lade sig gøre at oprette det i Notes 7.
Men det kan laves på en telefon - eller på en Outlook klient. Hvis telefonen synkroniserer med Notes, skulle du kunne se kalenderaftalen over flere dage. I selve aftalen kan du se tidspunkterne.
Hvis du modtager aftalen som en indbydelse fra en Outlook bruger, kan aftalen godt strække sig over flere dage med præcist start og sluttidspunkt. Der kan dog ikke redigeres i den - så brokker Notes sig.

Det har altid undret mig, at det ikke kunne lade sig gøre. Køber Notes-folkene, der udvikler det her, aldrig flybilletter, hvor checkin tid og ankomst tid er vigtig at få i deres kalender? Åbenbart ikke.
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2010 - 00:18 #3
Ja, okay, som der nævnes så opret det op telefonen så glider det lidt bedre. Men jeg havde jo nok håbet på en løsning til Notes klienten da det ikke er løst endnu (I hvert til fald ikke hos os og vi er da begyndt at køre R8 klienter og design)