Avatar billede fister9 Nybegynder
07. november 2009 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 og Windows XP på samme pc

Hej eksperter

Jeg har en bærbar som jeg har installeret windows 7 RC på. Det kører egentlig fint nok. Dem af jer der kender win 7 ved at den under installationen opretter en lille skjult partition på ca 100 mb. Selve styresystemet er installeret på en anden partition.

Derudover har jeg to andre partitioner - en som bruges til lagring, og en som jeg lige har installeret windows xp på.

Mit problem er nu at windows 7 er "forsvundet" når jeg booter op. Den booter automatisk ind i windows XP og trykker jeg F5 eller F8 (eller hvad det nu er for en) for at vælge styresystem kan jeg kun se og vælge windows xp.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, så jeg kan vælge imellem at boote op i windows 7 og windows xp? Jeg har nemlig ikke selv den store erfaring med flere styresystemer på samme maskine.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 20:38 #1
Du har overskrevet Win7 Bootsektor og skal have skrevet en ny.
Kig her: http://www.tomstricks.com/how-to-repair-and-restore-windows-vista-master-boot-record-mbr/

Der står til Vista, men det er samme princip til Win 7.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 20:39 #2
Avatar billede fister9 Nybegynder
09. november 2009 - 10:28 #3
Det virkede at reparere den fra win7 dvden. Tak for hjælpen. Hvor er det jeg trykker for at give point? Det er længe siden jeg har været herinde på eksperten
Avatar billede fister9 Nybegynder
09. november 2009 - 10:29 #4
Aah du skal bare lægge et svar så kører det
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2009 - 20:23 #5
Svar :)