Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
06. november 2009 - 22:58 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hvordan sletter man windows mappen?

Jeg har vista installeret. Så har jeg lavet en ny partition på min hdd hvor jeg har installeret windows 7. Nu ønsker jeg ikke længere at  bruge vista og har forsøgt at slette windows mappen i vista (fra windows 7 af), men det får jeg ikke lov til.

Er der nogen der har foreslag til hvordan jeg kan gøre det?

Det er udelukket at formateret partitionen som vista hører til, da jeg har en masse ting liggende som jeg ønsker at beholde.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2009 - 23:32 #1
Hvis det kun er Dokumenter mappen kan du bare flytte den, ved at højreklikke på mappen og vælge egenskaber. Her har du mulighed for at flytte til en anden destination.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2009 - 23:39 #2
220661 - læs lige spørgsmålet igen...

PremiseRunningThin  -  du skal overtage ejerskab af mappen, så kan du:

Sådan overtages ejerskab af en mappe

Højreklik på den mappe, som du vil overtage ejerskab af, og klik derefter på Egenskaber.

Klik på fanen Sikkerhed, klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.

Klik på Rediger.  Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.

Klik på navnet på den person, du vil give ejerskabet til.

Hvis du ønsker, at den pågældende person skal være ejer af filer og undermapper i denne mappe, skal du markere afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.

Klik på OK.
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
07. november 2009 - 00:10 #3
Tak for svaret. det virker desværre ikke :(
Avatar billede Vandreren Novice
07. november 2009 - 14:09 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 14:11 #5
Så gør du noget forkert.
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
07. november 2009 - 14:27 #6
Tak for svarene. unlocker virker ikke. Jeg gør ikke noget forkert. Har gjort præcis som der står her: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-delete-a-system-file-in-windows-vista/
og præcis som der står i alle mulige andre fora. Det eneste man kan gøre er at formaterer. Så ved man det til en anden gang. Men tak for jeres svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2009 - 14:48 #7
Hvad med en harddisk manager, kan den ikke klare problemet?
Jeg bruger selv Paragon Harddisk manager 8 Special edition  til backup af min xp pro computer, og den har en masse forskellige tools til at rette ting til på harddisken. Kan det måske være en mulighed?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 15:15 #8
"Det eneste man kan gøre er at formaterer. Så ved man det til en anden gang. Men tak for jeres svar."

Det er ikke korrekt. har selv stået i samme situation og den løsning hjalp.
Får du lov at overtage ejerskab med succes?
Er det nøjagtig den samme besked du får når du prøver at overtage  ejerskab?
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
07. november 2009 - 16:24 #9
Ja jeg får lov til at tage ejerskab. ja det er den samme besked, desværre.

Var den samme situation at du skulle fjerne windows mappen fra vista eller et andet OS?

Kan man slette specifikke mapper med en harddisk manager? Og ikke hele partitionen?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2009 - 16:34 #10
Hvad type filer er det du vil passe på?
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
07. november 2009 - 16:42 #11
De filer jeg har samlet sammen gennem årene, mange gb. Har desværre ikke en hd at gemme dem på pt.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2009 - 16:54 #12
Hvis det er filer der ikke griber ind i Vista's styresystem, og du har plads på harddisken, kan du så ikke oprette en ekstra partition på harddisken og kalde den "backup" og overføre til denne. Kan du boote i både Vista og Windows 7?
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
07. november 2009 - 16:57 #13
Har jeg ikke hd plads til, desværre. Ville ellers være en god løsning. Ja kan boote op i begge dele.
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
07. november 2009 - 17:23 #16
Kan det slette windows mappen?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2009 - 17:33 #17
Har ingen erfaringer med de nye programmer fra Paragon, men der står på siden at det kan flytte data og system oplysninger mellem drev og partitioner. Så det burde jo kunne flytte dine filer du vil gemme. Men som sagt før har jeg ikke erfaring med om det kan det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 19:54 #18
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
09. november 2009 - 07:01 #19
20. oktober 2010 - 05:46 #20
Systemet er at hvis du faar hjaelp af et medlem men i form af kommentar i stedet for svar saa beder du det eller de medlemmer om at oprette et svar som du saa kan acceptere.  Hvis du ikke faar nogen hjaelpsomme indlaeg, eller slet ingen indlaeg, saa opretter du selv et svar og acceptere det.  Saa lukkes spoergsmaalet, points returnerer til dig selv, og du demonstrerer til saadan nogen som mig at du har check paa dine spoergsmaal.

Nu jeg kikker dine spoergsmaal igennem, paa spoergsmaalet http://www.eksperten.dk/spm/891967 fik du i #18 et indlaeg som du sagde du ville kikke naermere paa.  Du kom ikke tillbage og fortalte om det virkede.  Hvis det virkede (og maaske under alle omstaendigheder for indsatsen) burde du bede medlemmet om et svar og give ham de udlovede points.  Hvis det ikke virkede, saa opret et svar og klik paa det for at lukke.  For de to andre spoergsmaal, http://www.eksperten.dk/spm/891644 og http://www.eksperten.dk/spm/920143 saa har du allerede selv lagt svar som du kan bruge til at lukke.

Med hensyn til din sidste traad saa konstaterer jeg at du har lukket den.  Jeg gaar derfor ud fra at du selv har loest problemet.
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
20. oktober 2010 - 08:35 #21
Valgte at lave en ny installation, da det var letteste løsning.

Løsningen her virkede ikke som ønsket:

http://raviratlami1.blogspot.com/2008/06/how-to-delete-windows-vista-folder.html

Tak for jeres tid.