Avatar billede zubmit Nybegynder
06. november 2009 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto Resolution CSS

Hej eksperter.
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside der er bygget op via <div> og css.

Det vil sige min menu, maincontent, billeder osv ligger i et div tag som så har et ID. Ved hjælp af det id styre jeg positionen af de forskellige ting via et CSS fil.

Problemet opstår når jeg skifter resolution på min skærm, de forskellige ting rykker sig sammen eller bliver forskudt.

Nogen der har en super løsning til mit lille problem?

Måske jeg skulle gribe problemet an med lidt JS men det er ikke min stærke side så jeg overlader spørgsmålet til jer eksperter.

Tak på Forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2009 - 13:20 #1
Det kan ofte løses ved at størrelserne angives i %
- Mere konkret kan der nok ikke svares, uden mulighed for at SE hvad du bøvler med...
Avatar billede nissen2630 Novice
06. november 2009 - 13:28 #2
Løsningen kommer nok lidt hurtigere hvis du får ryddet op i denne liste:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/zubmit

Der er godt nok mange åbne spørgsmål
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2009 - 18:32 #3
js vil være en rigtig dårlig løsning - det handler om at lære og forstå html og specielt css korrekt.

Oftest vil man lave en master-div med position: relative; - child-divs vil herefter kunne positioneres ud fra master og ikke browseren. Men om det matcher dine problemer kan vist kun besvares hvis du giver et link.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:39 #4
lukketid?