Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
06. november 2009 - 07:21 Der er 4 kommentarer

Hvid skærm ved opstart af Vista

Jeg er begyndt at få en helt hvid skærm ved opstart af Vista (SP2). Begyndte for nogle dage siden, jeg ved ikke hvad der er galt. Den booter meget langsomt og efter at logoet og den blågrønne skærm er vist, kommer den fuldstændige hvide skærm som står der i lang tid inden mit skrivebord kommer frem. Det er træls det her, måske der er nogen der kan hjælpe og fortælle mig hvad der er galt og hvad jeg skal gøre. Har søgt lidt på Google, flere har åbenbart problemet, men en løsning har jeg ikke fundt indtil nu (har blandt andet testet min ram og der er ikke noget galt).
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2009 - 07:23 #1
Prøv en systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
06. november 2009 - 07:33 #2
Kan jeg desværre ikke, der er sket for meget på min pc siden det begyndte og det vil kræve al for meget mht. hvad der er installeret eller ej, har du andre forslag?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2009 - 13:43 #3
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2009 - 13:45 #4
Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og /  du skal måske bruge din Vista skive. Den fortæller ikke om den har rettet noget, når den er færdig.
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på
den og vælg "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart

http://www.it-artikler.dk/2008/06/19/reparer-systemfilerne-i-windows-vista/