Avatar billede skov55 Nybegynder
05. november 2009 - 21:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søg på ALLE drev i startmenuen??

Hej Eksperter.

Er der nogen der ved, hvordan man søger på ALLE sine drev i startmenuen?

Det drejer sig om den søgeboks, der er når man trykker på startknappen. Jeg kan sagtens søge på programmer og filer på C-Drevet, men ikke på mit andet drev. (Fysisk har jeg kun ét drev, der er delt i to)

Venlig hilsen
Jakob Skov
Avatar billede Vandreren Novice
05. november 2009 - 22:21 #1
Det skulle virke når du vælger at indeksere dit D-drev.

Guide her: http://www.online-tech-tips.com/windows-vista/add-a-second-hard-drive-to-windows-vista-search-index/
Avatar billede skov55 Nybegynder
05. november 2009 - 23:25 #2
Hey. Når jeg går ind i indekseringsindstillinger står der bare: "Indeksering kører ikke" og jeg har krydset af i egenskaber på hver harddisk at windows skal indekserer dette drev for hurtigere søgning.

Nogen idé om hvad et kan skyldes??

Ellers ser guiden super ud
Avatar billede Vandreren Novice
06. november 2009 - 15:06 #3
Indeksering er en service (tjeneste på dansk) i Windows.

1. Kør services.msc
2. Start Tjenesten Indeksering og sæt den til automatisk starttype.
3. Højreklik på dine drev i Stifinder (et ad gangen) og vælg egenskaber.
4. Klik på "Indekser dette drev".

Indeksering er kun muligt for drev formateret i NFTS-filsystemet, med det går jeg ud fra er tilfældet for begge dine drev.