Avatar billede sangeet Nybegynder
05. november 2009 - 18:57 Der er 5 kommentarer

Mobiltlf. - internetforbindelse via PC

Min PC (med XP Pro) har (naturligvis) internetforbindelse via såvel WLAN som LAN. Min nye mobioltlf. Nokia 6300 har forbindelse til PC'en via Bluetooth og USB kabel. Kan dette ikke udnyttes til at forbinde telefonen med internettet og dermed mail m.m. via PC'en, og dermed bruge PC'ens bredbåndsforbindelse uden ekstraomkostninger frem for telefonens (dyre) internetforbindelse?
Fra min tidligere Nokia E51 er jeg vant til at gå direkte på nettet, da denne tlf. slutter direkte til WLAN.
Findes der et program eller en måde at forbinde Bluetooth-forbindelsen med (W)LAN forbindelsen i PC'en?
Tak.
Sangeet Orheim
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
05. november 2009 - 20:11 #1
Har du trådløst netkort i din pc? I så fald, kan du lave et ad-hoc netværk  (pc til pc eller anden enhed) på den og lave en netværksbro mellem det trådede (som skal være tilkoblet) og det trådløse netkort.
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
05. november 2009 - 20:12 #2
^ Som din telefon kan kobles til ligesom et hvert andet netværk.

Om du kan få telefonen på nettet via. USB eller Bluetooth, er jeg ikke klar over det, men jeg tror det ikke.
Avatar billede sangeet Nybegynder
06. november 2009 - 09:47 #3
Kære Mathias
Tak for dit svar. Jeg forstår det imidlertid ikke. Ja, der er trådløst netkort på PC'en, men det hjælper vel ikke at forbinde trådløst og kablet netværksforbindelse. Du skriver "som telefonen så kan kobles på". Hvordan det? Det er jo problemstillingen. Så når du til sidst skriver, at "du tror ikke, jeg kan koble telefonen på nettet via USB eller Bluetooth" er jeg jo lige vidt. Det var det, der var målet.
Misforstår jeg noget?
Tak for din interesse.
Sangeet
Avatar billede noname4100 Nybegynder
06. november 2009 - 10:55 #4
Nokia 6300 er ikke istand til at gå på nettet via hverken USB eller bluetooth, men du anvende mobilen som modem til at gå på nettet med pc'en - her skal man blot sikrer sig at man har denne mulighed på sit abonnement hos sin udbyder, da det kræver GPRS.
(Husk at svinger fra at være "reletivt dyrt" til "svine dyrt" at bruge en dataforbindelse på sin mobil...!!!)

Hvis du ønsker at browse på nettet via din mobil og har dataforbindelse som en del af dit abonnement, kan du installere Opera Mini på mobilen og så bruge denne browser da den forsøger at tilpasse sider fra nettet, så de kan læses på mobilen.
Der findes en browser på telefonen som standard, men det er en smagssag om man kan li' den. Men du kan bruge den til at hente Opera Mini.

LINK:  mini.opera.com

Så kort fortalt - nej, du kan ikke anvende pc'ens WLAN til at komme på nette
Avatar billede sangeet Nybegynder
06. november 2009 - 11:55 #5
Hej Noname
Tak for klart svar, som desværre er præcis, hvad jeg selv var nået til. Ja, jeg er klar på, at den anden vej - at bruge tlf. som modem er mulig - og dyr. Nu var det PC'ens netforbindelse, jeg ville bruge, og det kan altså formentlig ikke lade sig gøre.
Tak.
Sangeet