Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
05. november 2009 - 15:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel ark er ikke synlige

Hej alle

Jeg er ny i dette forum :) Jeg ville lige se, om der var en ekspert, der kunne hjælpe mig med mit Excel/VBA arbejde.

Jeg har et problem fordi folk her har fået excel ark på E-mail fra kollegaer i provinsen og de kan ikke se arkene. De kan kun se at arkene eksisterer via VBA, når de laver ALT + F11. Jeg har tjekket at property .isAddin = false og .Visible property'en er sat til "-1 -xlSheetVisible" for alle worksheets. Der er heller ingen passwords på Excel filerne så vidt jeg kan se? Det er meget mystisk og jeg vil være meget taknemmelig, hvis der sidder en Excel/VBA guru i dette forum, som kan hjælpe mig!

På forhånd tak!
Jacob
Avatar billede kedde65 Praktikant
05. november 2009 - 16:07 #1
hejsa

Er det et Excelark, der må sendes ud af huset for så er du velkommen til at sende det til mig på ck@officekonsulenterne.dk så skal jeg prøve at kigge på det.

/Christian
Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
05. november 2009 - 22:23 #2
Hej Christian

Det er jeg desværre ikke sikker på, så jeg må hellere lade være. Det er en ret stor bank, som jeg arbejder i og det er i "Markets" afdelingen problemet opstår via mails de har fået fra nogle kunder. Jeg håbede bare som en IT-nørd :), at nogle af mine "interesse" kollegaer i dette forum, måske havde nogle ideer eller havde set noget lignende.

Vi havde et lignede problem i en anden afdeling hvor ".isaddin" property godt nok var sat til "false" (så man burde man jo kunne se arkene), men så ved at jeg pillede og skiftede .IsAddin property til "true" og så igen tilbage til "false", så blev arkene i Escel filen vedhæftet mailen synligt igen. Jeg tænker på om det kan skyldes at filen er lavet i Excel 2007? (Vi kører Windoes XP, Excel 2003!).

På forhånd tak igen
Jacob
Avatar billede bak Seniormester
05. november 2009 - 23:21 #3
Filen er sikkert bare gemt med vinduerne skjult, på samme måde som feks. personal.xls..
I menuen gå til VINDUE / Vis og vælg mappenavnet.
Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
06. november 2009 - 07:58 #4
Tusind tak, men desværre ikke :( Der er ingen Excel ark og under menuen "VINDUE" er alle punkterne "Vindue", "Arranger", "Sammenlign...", "Skjul", "Vis", "Opdel" og "Frys ruder" er alle inaktive "Greyed out".

Håber der vil komme flere forslag!
Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
06. november 2009 - 07:58 #5
Jeg kan kun se filen ved at åbne VBA med ALT + F11
Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
06. november 2009 - 10:18 #6
Hej alle

Måske er det en Excel fil der har været omdøbt og gemt som xla og ny er lavet om til xls igen? Hvis jeg åbner med Shift nede, så kommer fejlmeddelelsen: "Et Micrsoft Office Excel-tilføjelsesprogram kan ikke åbnes til redigering. Rediger kildedokumentet i stedet."

Nogle ideer fra de kloge Excel hajer?
Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
23. august 2010 - 12:35 #7
Opgaven blev løst i jylland. Dette var et gammelt problem og desværre fik jeg ikke dokumenteret løsningen da jeg var helt ny i forumt, da denne tråd var aktuel!