Avatar billede peterk Nybegynder
04. november 2009 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gentager man formel i en hel kolonne?

Jeg har 25.000 rækker, hvor de kolonner skal have samme kode. Kan man indtaste den samme formel så den er gældende på en hel kolonne, istedet for at trække musen hen over alle 25.000 rækker.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
04. november 2009 - 13:41 #1
Hej

Hold musemarkøren i højre nederste af cellen med formlen, indtil du ser krydset. Dobbelklik på musen.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 14:22 #2
Hvis du for eksempel i C1:C25000 ønsker at indtaste en formel som hele tiden summerer de to celler til venstre, altså i C1: =A1+B1 osv., kan du gøre følgende:
Tryk på F5. I referencefeltet skriver du C1:C215000. Tryk på OK.. II formelfeltet skriver du: =A1+B1. Hold Ctrl tasten nede før du trykker på Enter.

Hans
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 14:25 #3
I linje tre skulle der have stået:
.... C1:C25000 (ikke C1:C215000)
Avatar billede bak Seniormester
04. november 2009 - 18:15 #4
Hvis man formaterer dataområdet som Tabel først, så kan man bare skrive formlen i kolonnen ved siden af.
Så vil tabellen automatisk udvide sig og fomlen blive kopieret hele vejen ned.
Avatar billede peterk Nybegynder
05. november 2009 - 14:49 #5
Tak for det. Skriv et svar så jeg kan godkende og lukke opgaven.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
17. november 2009 - 09:38 #6
Hej peterk.

Jeg ved ikke om det er mig som har fortjent de point?