Avatar billede swende Nybegynder
04. november 2009 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC vil kun starte nogle gange

Hej alle.

Jeg har et sjovt problem med min pc. Den vil ikke starte op, men gør det dog ofte af sig selv efter noget tid. Dog vil den i dag slet ikke tænde.

Jeg har prøvet at kortslutte min strømforsyning, og der starter blæseren. Nogle gange, så starter computeren dog op efter noget tid. Jeg har også prøvet at fjerne nogle RAM, men det hjalp heller ikke.

Kan det være noget enkelt, som en ødelagt knap, eller er det mit bundkort, som kun er 5 måneder gammelt?

Mine specs er AMD Athlon 64x2 AM2, GeForce 7950 MB Dual DVI og 5GB DDR2 RAM
Avatar billede Stuffa1991 Nybegynder
04. november 2009 - 12:08 #1
Det kan være dit bundkort der er røget eller som du selv sagde din strømforsyning

Det kan også være som du faktisk og selv lidt siger er at ledningerne til startknappen er kortsluttet

Dog ville jeg prøve først at tage BIOS batteriet ud et par minutter da det nogen gange også kan være at BIOS har fucket sig selv op

Ellers prøv nogen af ovenstående nemlig af skifte strømforsyning og/eller bundkort
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 12:10 #2
Hvis din strømforsyning er af ældre dato, kan det være den som ikke er i stand til at levere spænding på strømskinnerne inden for den tid den har til rådighed.

En strømforsyning kan miste op til 30 % af sin ydelse på blot 3-5 år.

Hvor stor og hvor gammel er din strømforsyning ?
Avatar billede swende Nybegynder
04. november 2009 - 12:16 #3
#2: Min strømforsyning er på 450 W, og den er fra november 2006.

#1: Det vil jeg prøve at gøre. Jeg giver besked om hvordan det går.

Det skal måske siges, at det er kun forekommet efter at jeg opgraderede til Vista.

Tak for jeres svar og tid.
Avatar billede swende Nybegynder
04. november 2009 - 22:39 #4
Så har jeg prøvet at tage mit BIOS-batteri ud i et minuts tid, men uden resultat.

Der har også været nogle grafiske fejl, så kan det være grafikkortet?
Avatar billede swende Nybegynder
05. november 2009 - 13:15 #5
Da jeg tilbage i juni måned installerede mit nye bundkort, så skete der det, at efter en to ugers tid, så begyndte min PC at være lang tid om at starte op, og siden blev den længere om det.
Avatar billede swende Nybegynder
18. august 2010 - 13:16 #6
Lukkes