Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
04. november 2009 - 11:08 Der er 5 kommentarer

Windows 7 x64 3 gb ram

Jeg har installeret Windows 7 x64. Jeg har 3 gb ram i min maskine. Jeg synes det kører rimelig hurtigt(havde også vista x86 installeret før:))
Er der nogen der har haft 3 gb i deres maskine og opgraderet til 4 eller endda 8 gb og kan fortælle om det har gjort den store forskel for hastigheden?
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 12:07 #1
Har du en i7 CPU LGA1366 med tripplechannel RAM er det som det skal være, men har du ikke det, så afhænger det af din RAM konfiguration.

Har du 3 stk. 1 GB klodser, kører de single channel.

Har du 2 stk. 1 GB klodser og 2 stk. 512 MB klodser, kan du være heldig at de kører i dual channel.

Dualchannel har en teoretisk båndbredde der er dobbelt så bred som single channel.

Det endelige svar afhænger derfor af din nuværende konfiguration af RAM klodser.
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
04. november 2009 - 12:33 #2
Ja det fik jeg ikke skrevet. Jeg har 2 stk. 1 GB klodser og 2 stk. 512 MB klodser som kører dual channel. De ram der sidder i er DDRII 667 mhz SDRAM. Bundkortet understøtter også 800 og 1066 mhz.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 16:38 #3
Du vil kunne mærke at den reagerer lidt hurtigere med 4 eller 8 GB RAM.
For at finde ud af hvad dit bundkort kan klare, skal du ind på deres hjemmeside, og finde RAM kompatibilitets listen, det er nemlig ikke sikkert at den kan køre med 4 stk. 1 GB klodser eller for den sags skyld med 2 stk. 2 GB klodser.
Er du ude efter 8 GB total, så check om bundkortet kan klare 4 stk. 2 GB RAM. Du kan nemlig ikke gå ud fra, at hvis den kan klare 2 stk. 2 GB RAM, så kan den også klare 4 STK. 2 GB RAM
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
20. oktober 2010 - 08:40 #4
Takjava script: void(0);
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
20. oktober 2010 - 08:45 #5
Hej dragonknight. Tak for dit input. Hvis du opretter et svar så accepterer jeg det