Avatar billede topaz Nybegynder
03. november 2009 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet af TV-antennekabel ?

Jeg skal til at investere i et nyt antennekabel til mit tv, da de nye mpeg4 kanaler hakker og jeg har tror det skyldes at der efterhånden er lavet adskillige samlinger på det gamle kabel.

Men jeg kan ikke rigtigt gennemskue specifikationerne på de forskellige kabler.

Det jeg har brug for er et indendørs kabel fra antennen til tv. Længde ca. 25 meter. Det skal være et løst kabel, da det skal trækkes gennem eksisterende huller, hvor der ikke er plads til stik.
Avatar billede topaz Nybegynder
03. november 2009 - 21:21 #2
Det ser ret rimeligt ud i mine øjne. Læg bare et svar.
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2009 - 22:07 #3
Velbekom :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2009 - 06:55 #4
Du skal ikke blive forbavset hvis det ikke hjælper med et nyt kabel, skriv lige hvilken antenner du bruger.
Avatar billede topaz Nybegynder
04. november 2009 - 12:42 #5
Det er en UHF antenne, vi fik helt tilbage dengang TV2 begyndte at sende, så jeg kender ikke mærket.

Men jeg er forholdsvis sikker på at det vil hjælpe med et nyt kabel, og jeg testede det først ved at skille kablet ad ved første samling og monterede DVB-T boxen der, og det gav ca. 12 - 15% stærkere signal og en signalkvalitet på 98%. Så der kørte det uden hak og udfald.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2009 - 13:35 #6
Det er også i orden at det virker, men jeg har nu været ude og lave flere anlæg og det største problem, er alle de dåser som sidder oppe i antennemasten samt de forstærkere som har været brugt til det gamle signal,de kan ikke forstærke det digitale signal, så i stedet for en antenne til Sverige og en til Danmark, har jeg monteret en Triax Ufo 120 til 545,00kr og opnået et signal på 100% på alle kanaler, og alt andet i masten er fjernet.