Avatar billede ChrisD Nybegynder
03. november 2009 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hotspot / wifi

Kan man dele sin internet forbindelse, som Wi-Fi "hot spot" via computeren, så den sender signalet videre, så min mobil og psp kan gå på?

Lige pt. er signalet nemlig for dårligt til min mobil kan nå det. Tænkte derfor det ville kunne forbedres hvis jeg selv videregav det trådløse net?

På for hånd tak for imput.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2009 - 12:49 #1
Hmmm

Du kan noget af det du vil, men du bør nok bruge en wireless bridge/range extender i stedet for at bruge din pc.

Du kan selvfølgelig bruge din pc til dette, men så skal du selv sætte tingene op og det er ikke sådan bare lige, du skal vælge de rigtige kanaler osv osv. En range extender/bridge er bygget til det og behøver ikke koste det vilde og så er det let at sætte op

Jeg vil anbefale at du beskriver hvad du vil i en computerforretning og så lader dem hjælpe dig med at vælge den rigtige box
Avatar billede Stuffa1991 Nybegynder
04. november 2009 - 19:09 #2
Du kan godt udsende trådløs, lav en bro mellem dit trådløse netværks forbindelse og din lan forbindelse

Det virkede for min bærbar
Avatar billede Stuffa1991 Nybegynder
04. november 2009 - 19:53 #3
Du kan godt udsende trådløs, lav en bro mellem dit trådløse netværks forbindelse og din lan forbindelse

Det virkede for min bærbar

Glemmer at man skal vælge svar
Avatar billede ChrisD Nybegynder
05. november 2009 - 09:25 #4
Hej Stuffa1991

Jeg ved godt man kan lave en bro, hvis jeg har en lan forbindelse, og vil lave det til et trådløst netværk også.

Problemet er bare det allerede er et trådløst netværk (som min mobil bare ikke kan nå)- men min computer sagtens kan. Derfor ville jeg lave min computer til et "hotspot" så jeg vil kunne hoppe på netværket over min egen computer.