Avatar billede xander_cage Nybegynder
01. november 2009 - 23:51 Der er 2 kommentarer

MS Exchange alternativ

Hej alle sammen,

Firmaet er i gang med at udvide.
Dertil har de givet mig en opgave med at finde en email server.
Jeg har undersøgt men kan ikke helt finde det helt rigtige. Jeg håber at nogen har erfaringer med alternative programmer. Det skal kunne installeres på Windows. Ingen Linux! Ingen Hosted udgave.

Grunden til jeg skriver alternativ til MS Exchange er prisen. Det er simpelthen for dyrt for firmaet i øjeblikket. Men også et godt program. Vi er ca 120 mand. Så det kræver en del licenser.

Jeg har set lidt på Merak men er i tvivl om det er stabilt nok?

Håber i kan hjælpe..
Avatar billede vespida Nybegynder
02. november 2009 - 01:13 #1
Hej Xander

et alternativ kunne måske være Smarter Mail ( http://www.smartertools.com/SmarterMail/Features/Windows-Mail-Server-Software-Webmail-Exchange-Alternative.aspx )

Enterprise Edition som kan alt hvad jeg tor i få brug for koster kun 499 $ for 250 bruger.

bruger det selv privat og der virker det bare.

og det er en lidt anden pris en hvad en licens til en Exchange server koster + cals :)
Avatar billede justrace Novice
12. november 2009 - 18:45 #2
En helt gratis mulighed er hmail-server.

Den er stabil og sikker.

http://www.hmailserver.com/