Avatar billede rolf Nybegynder
14. juli 2001 - 18:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Exchange 2000

Hej Alle, Jeg har akut brug hjælp..

jeg har lige installeret en ny exchange 2000 server  i vores firma. Jeg har det problem, at jeg godt kan sende mail ud til den store verden, jeg kan dog bare ikke modtage noget..I gamle dage havde man \"internet Mail service\" hvor man kunne angive at både inbound & Outbound skulle forwardes til et ip nummer. Denne mulighed har jeg ikke rigtig kunne finde i exchange 2000, ud over at man kunne oprette en smtp connection der skal forwarde alle mails ud af til.. men kan man også sige at den skal tage sig af alt indadgående......jeg håber i forstår hvad jeg ævler om.

Ellers vil jeg være meget glad for alle forslag til at løse problemmet..

Mvh/Rolf
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2001 - 18:35 #1
har du prøvet at søge i Microsoft KB?
Avatar billede rolf Nybegynder
14. juli 2001 - 18:39 #2
jo det har jeg da!!!
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2001 - 20:22 #3
Ja husk at den skal bruge DNS adresser for at kunne sende ;o) tjek eller siden www.hanno.dk, alle tides hjælpende hånd til exchange 2000. Jeg skal selv en af dagene igen have installeret exchange2000.
Avatar billede ricky Nybegynder
14. juli 2001 - 23:06 #4
du skal nat\'e port 25
Avatar billede curtsen Nybegynder
15. juli 2001 - 08:54 #5
Hvordan får du din mail ind ????
Henter i den fra en pop3 konto eller bliver den routet direkte til ip adressen ??
Avatar billede rolf Nybegynder
15. juli 2001 - 09:27 #6
al mail bliver routet direkte til vores ip adresse, som vore firewall (borderware office gateway) opsamler og derefter omdirigerer til vores interne netværk.

Jeg har en formodning om at det måske skyldes min DNS opsætning på serveren, men er lidt svær at gennemskue..jeg skal lige lave lidt flere tests.
Avatar billede curtsen Nybegynder
15. juli 2001 - 09:58 #7
det burde ikke være nødvendigt at lave nogen speciel opsætning..

en smtp connector skulle være nok.
Både til at modtage alt ingående og at levere alt udgående...

JEg har et externt program til t hente mail fra en pop3 konto og så levere det til min exchange..

Alt udgående mail sender exchange så vi dns eller en fast smtp server.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 13:17 #8
Exchange bruger ikke pop3 som standard
Avatar billede rolf Nybegynder
15. juli 2001 - 16:12 #9
Okay, jeg har lige prøvet at se det hele igennem, men kan ikke rigtig finde nogle fejl. Hver gang jeg prøver at sende post til vores domæne, får jeg følgende retur:
__________________
<smtp [10.1.xxx.x] \"\'user@domain.com\'\" 29999>: RCPT To:<\'user@domain.com\'> | 550 5.7.1 Unable to relay for \'user@domain.com\'

Og det tyder da på at jeg kommer igennem til min exchange server(10.1.xxx.x), men af en eller anden grund bliver mailen ikke accepteret..og ryger tilbage til afsender.

mvh/Rolf

Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 19:25 #10
Nej du har ikke pop 3 og derfor vil den ikke modtage.
Avatar billede rolf Nybegynder
16. juli 2001 - 12:31 #11
Jeg store idiot,,,okay efter lang tid søgning i forskellige bøger, og et par nætter uden søvn kom jeg i tanke om, hvad der skulle gøres,,,

Hvis det har interesse, så blev følgende gjort for at løse problemet...

default SMTP virtual server
relay
\"Select
which computer may relay through this virtual server\" select, og her valgte jeg bare \"all except
the list below.\"

Så konklusionen er at det var et rimeligt simpelt problem, men jeg takker for alle jeres forslag...
Avatar billede xcover Nybegynder
12. februar 2005 - 01:55 #12
Takker ;) Det løste lige mit problem... har brugt hele dagen på den skide fejl ;)