Avatar billede fndenmark Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sorteringsrækkefølge

Jeg har en rapport der skal sortere på år 5,10,15 o.s.v. og jeg kan ikke lige finde en mulighed for at få sorteret 5 før 10
Rækkefølgen bliver 10,15,5 og så ville jeg også godt have lidt mindre linieafstand i rapporten.
Avatar billede mugs Novice
31. oktober 2009 - 17:25 #1
Sandsynligvis fordi feltet er alfanumerisk. Så sorteres der på første karakter derefter på anden o.s.v. Derfor vil 15 komme før 5.

Hvordan er feltet med år genereret?

http://www.eksperten.dk/spm/805897
Avatar billede fndenmark Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:40 #2
Tak for svar. Feltet er ved en fejl angivet til tekst og så skal det jo give ovennævnte sortering.
Avatar billede mugs Novice
31. oktober 2009 - 19:43 #3
Ja - Men hvordan fremkommer feltet?
Avatar billede fndenmark Nybegynder
31. oktober 2009 - 19:54 #4
Feltet AntalÅr var angivet i en tabel til at være af datatypen  TEKST. Jeg har nu rettet det til TAL og så virker min sortering i rapporterne