Avatar billede larz Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DHCP Relay agent og Ip helper

Jeg har et spørgsmål angående DHCP relay agent, jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået 100% dens opgave.

Men er dens opgave ikke at sende dhcp discoverymessage videre til DHCP'en når klienter sidder på andre segmenter end DHCP'en?

og I så fald er det ikke helt det samme som en Cisco Router gør ved hjælp af "ip helper-address" kommandoen ?
Avatar billede dreamless Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:54 #1
Avatar billede larz Nybegynder
31. oktober 2009 - 19:33 #2
Sådan forstod jeg det også da jeg læste det.

Men må indrømme at jeg engang har fået fortalt at man kan bruge den som en form for backup hvis ens DHCP går ned, kan dog ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. november 2009 - 19:16 #3
det kan du ikke. Så skal du sætte serveren/cisco'en op som "fuldblods" dhcp server.