Avatar billede LeneH Nybegynder
30. oktober 2009 - 16:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Efter noget tid lukker min pc - kan genstartes igen af og til

Hej - jeg har været herinde og set at nogle har haft samme problem som jeg, men ikke helt. Så derfor stiller jeg spørgsmålet her selv.

Jeg har en Shuttle gamerpc fra sidste år, den har haft lidt problemer mht. at den begyndte at larme helt vildt - så fandt vi ud af at sønnike havde fået lagt nogle papirer ned ved siden af blæseren så pc'en ikke fik luft - jeg fjernede disse og støvsugede for støv. Så har den kørt lydsvagt og ok i et stykke tid.

Men den er nu begyndt pludselig at lukke ned midt i hvad jeg laver - det kan ske efter 5 min eller efter 30 min. - nogle gange efterfølgende vil den så slet ikke tændes igen, andre gange vil den gerne, men lukker så ned kort tid efter.

Det har nu skadet min outlook og vi overvejer en ny pc, da en virusnørd så på den og sagde at det var noget hardware og det kunne ikke betale sig at finde fejlen. Kan det passe - det er en pc til omkring 8000,- ?

Hvis det er blæseren kan den så skiftes? Og er der nogen der ved hvor meget det vil koste?

På forhånd tak.

LeneH
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
30. oktober 2009 - 16:56 #1
Hvis du købte den sidste år, har du vel stadig garanti på den /delene.

At den lukker ned, kunne da godt lyde som om den bliver for varm - har du prøvet at støvsuge og rense den igen?

Det kan også være at der mangler kølepasta mellem processoren køleren der sidder på den..
30. oktober 2009 - 19:16 #2
Avatar billede LeneH Nybegynder
30. oktober 2009 - 21:10 #3
Der er desværre ikke garanti på denne pc, jeg er bosiddende i Grønland og der gælder købeloven ikke, derfor er der heroppe kun 1 års garanti. Ellers havde jeg været efter dem.

Jeg forsøger at støvsuge mere grundigt og ser om det hjælper.
Avatar billede LeneH Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:53 #4
Tusind tak til Karise_larry for det korte men meget præcise svar. Tror jeg har fået fuld styr på sagen, har renset pc'en rigtig grundigt og haft fat i specielt blæserne, så nu har den kørt i 3 timer uden at lukke ned, Bølge :-)

Du må gerne lave et svar til mig - så jeg kan give dig point.

LeneH
31. oktober 2009 - 16:15 #5
Varmeproblem i Grønland *Ti-hi* ...