Avatar billede fndenmark Nybegynder
30. oktober 2009 - 13:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Access 2007

Det er lykkedes at lave en tabel, hvor man ved et datointerval(fødselsdag omsat til år) får oplysning om medlemmer opdelt på dreng/pige, men jeg mangler en samlet sum for hhv. drenge og piger i et angivet interval.

Select sætning:
SELECT DISTINCTROW Format$([AktiveGymnaster].Fødselsdag,'yyyy') AS [Fødselsdag efter år], Count(AktiveGymnaster.DrengPige) AS [Sum Of DrengPige], AktiveGymnaster.DrengPige
FROM AktiveGymnaster
GROUP BY Format$([AktiveGymnaster].Fødselsdag,'yyyy'), AktiveGymnaster.DrengPige, Year([AktiveGymnaster].Fødselsdag), AktiveGymnaster.Aktiv
HAVING (((Year([AktiveGymnaster].Fødselsdag)) Between ["År1"] And ["År2"]) AND ((AktiveGymnaster.Aktiv)=1));
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2009 - 14:12 #1
In query designer you should be able to choose count instead of GROUP BY. Just drag one of the fields from the table and then change GROUP by to COUNT
Avatar billede fndenmark Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:02 #2
Jeg fjernede et felt og brugte så "Antal" i stedet for "grupperet" - så virker det.