Avatar billede renhofdk Nybegynder
28. oktober 2009 - 16:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Centrino er nu en Pentium M ?

Hejsa.

Jeg har en ældre Dell D500 hvor jeg skiftede cpu`en sidste år til en Centrino, fra en Pentium M.

Det har kørt fint lige siden, indtil forleden hvor den gik tør for strøm, og efter jeg fik laddet batteriet op igen, er min cpu igen blevet til en Pentium M ( vises under opstart ) og ikke længere min kære Centrino ( som før oxo blev vist med med et icon under opstart ).

Har prøvet at flashe bios tilbage til en ældre bios, uden held, og lagt den den sidste nye bios ind igen, oxo uden held.

En der ved hvad der er sket ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2009 - 16:59 #1
Centrino er ikke en CPU.

Centrino er et navn for en bundle af CPU+noget andet hardware i reklamer fra Intel

http://en.wikipedia.org/wiki/Centrino
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. oktober 2009 - 16:59 #2
Prøv at loade default values i BIOS
Avatar billede renhofdk Nybegynder
28. oktober 2009 - 17:08 #3
Centrino er ikke en CPU.

Centrino er et navn for en bundle af CPU+noget andet hardware i reklamer fra Intel

Det undskylder jeg mange gange, at jeg ikke fik formuleret mig rigtig.

Men tempoet er blevet noget langsommere efter den har lavet iconet under opstart om, fra et Centrino Icon til et Pentium M icon. Så nu håber jeg du forstår mit spørgsmål!

Og til dragonknight: Det virkede desværre ikke, ellers rigtig mange tak for idden :-)
Avatar billede renhofdk Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:27 #4
tak