Avatar billede ohhelpme Nybegynder
25. oktober 2009 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning
25. oktober 2009 - 13:32 #1
Hvad jeg synes om siden?  Jeg synes at siden kraever mere eftertanke og mere arbejde!

Hvad er idegrundlaget for Socieal?  Hvordan skal den vaere anderledes end alle andre sociale communities?  Hvad er maalgruppen (unge studerende, familiefaedre, teknoter, kultruide, sportsudoevere, ...).  Sigter du paa den graa masse af interesser for den graa masse af brugere?  (Maaske er det derfor at siden er graa.)  Men saa tror jeg du drukner i larmen af bestaaende sociale og andre tilbud.  (Google har 29,200 resultater for dansk talende "sociale communities.")  Hvis jeg skulle falde over den side saa ville jeg hverken fra designet eller fra teksten kunne se om det ville interessee mig, saa jeg ville sandsynligvis hurtigt forlade siden igen.

Jeg vil foreslaa det foelgende:  (1)  Find din niche.  Du skal kunne fortaelle dig selv:  Denne side sigter paa den ene procent af befolkningen der .... og insteresserer sig for ....

(2)  Saa find en tekst der udtrykker hvad du vil (ikke noget vagt med "..en bred vifte af...  ..og meget meget
mere..  ..flere og flere spaendende tjenester.."

(3)  Og lav designet saa det fanger din maalgruppe.  Meningen skulle vel vaere at forsiden fanger foerstegangs besoegende (tilfaeldige eller henviste) af din maalgruppe og goer dem nysgerrige nok til at see paa resten af siderne og forhaabenlig logge paa.  Daemp baggrunden (det er ikke det det drejer sig om.)  Lav en spaendende overskrift/logo der maaske fylder den overste fjerdedel.  Vaelg spaendende farver og fonts rettet paa din maalgruppe, ikke graat i graat.

(4)  Og saa kom tilbage her med et nyt spoergsmaal, der forklarer hvad ideen med og maalgruppen for siden er og indeholder et link til siden hvor linket til de vigtigste andre sider virker.
Avatar billede tingholm Mester
26. oktober 2009 - 14:17 #2
Tror også det er et ekstremt svært markede at komme ind på... Hvad kan du tilbyde som de ikke allerede kan på Facebook? Hvor alle vennerne jo i forvejen er!!

Selve siden synes jeg er fornuftig nok. Dog tror jeg at baggrunden er lige stærk nok, den fanger for meget opmærksomhed i forhold til boksene.
Hvad sker der i øvrigt hvis brugeren har en skærm hvor browservinduet er større end det billede du brugere til baggrund?
28. oktober 2009 - 22:32 #3
ohelpme, forventer du flere svar?  (Erfaringen siger at det ikke er sandsynlig efter to dage.)  Hvis du lukker svaret nu saa staar det ikke laengere som aabent paa min liste af indlaeg.  Hvis mit indlaeg har vaeret til nytte saa giv mig points.  Ellers luk spoergsmaalet ved selv at lave et svar og giv dig selv points.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 22:51 #4
JA, Christians svar er udtømmende :)

Sidebemærkning: Jeg har det skidt med domænenavnet - umuligt at huske.
- Hvis det SKAL være en stavefejl, så skal den være mere iøjnefaldende:
sjosjal.dk eller sjalen.dk  :)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
29. oktober 2009 - 17:50 #5
sorry... har vist glemt tråden... sådan går det vis man går og er lidt små stresset =)

men har også haft i tankerne at den kunne hedde noget alaa writeboxs eller freindboxs... eller noget i den stil...

tak for svarende! =)