Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 10:25 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kan det ikke laves om med svar. ?

Hvorfor ikke bare ændre svar til point eller uddeling af point.

Jeg ser det gang på gang og forstår overhovedet ikke, hvorfor at det ikke bliver lavet om ?

Det vil lette det for nye brugere, og mange på Eksperten vil ikke været tvunget til at sidde og se i andres profil

Det er jo logisk nok at en ny bruger lægger et svar til en kommentar.

Ved godt det har været bragt frem før,
Avatar billede Slater Ekspert
25. oktober 2009 - 11:40 #1
Enig. At kalde det et svar, er simpelthen det mest tåbelige man kan gøre - og det er fuldstændig logisk, at nye brugere tror det betyder hvad der står på det.
Alligevel har denne brøler fået lov at leve så længe jeg har brugt Eksperten, hvilket er en del år. Jeg har aldrig forstået det.

- Alternativt er der masser af plads efter ordet "Svar" til at skrive "(vælg kun dette, hvis du mener dit indlæg besvarer det oprindelige spørgsmål)" - eller sådan noget.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 13:30 #2
Så vil jeg svare dig med en kommentar, selvom det havde været mest logisk at give dig et svar på et spørgsmål.

Det betyder ikke noget for mig, hvad man kalder det, men helt enig med dig i, at svar er da næsten det værste man kan kalde det.

Hvis der ikke kommer flere indlæg, må vi jo gå ud fra at dem der tier samtykker og er enige i at det bør ændres :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2009 - 20:45 #3
Svar = bruges til løsning af problemet

Kommentar = en måde at komme tættere på løsningen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2009 - 20:46 #4
"løsning af" rettes til "svar på"
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 19:16 #5
så jeg lægger et svar.
Hvis I andre vil have point skal i være hurtige
Avatar billede vejmand Juniormester
27. oktober 2009 - 19:27 #6
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2

Citat:
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.

Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar.

Citat slut.

Mener i helt ærligt, at den tekst er svær at forstå???
Det mener jeg ikke...
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 22:04 #7
vejmand

Jeg mener du burde se på virkligheden på Eksperten og ikke på nogle teoretiske paragraffer, du jo selv ved ikke fungerer
Avatar billede Slater Ekspert
28. oktober 2009 - 07:36 #8
@vejmand: Og du tror helt seriøst, at alle brugere læser reglerne tydeligt og grundigt, før de bruger en side?

Det ville være ekstremt naivt.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 07:41 #9
vejmand

Når du installerer et program, læser du så også alt om betingelser eller andet, før du trykker accepter ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2009 - 19:56 #10
Hvorfor vil i ændre på noget som har været sådan i over 10 år????
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 20:22 #11
Fordi det for nogle er helt nyt og ulogisk

Burde vi ikke have ændret på enevælden, selvom den periode varede mere end 10 år ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2009 - 20:51 #12
Fordi det for nogle er helt nyt og ulogisk

tjah eksperten er det eneste forum jeg kender hvor man belønner en indsats med point, så for mange vil det nok virke ulogisk med point/svar/kommentar ... Men da eksperten i sin tid blev lanceret, var der faktisk ikke mange forums hvor man kunne stille lign. spørgsmål!

Hvis der skal ændres noget, så er det nødvendigt at det ikke kan ses på selve spørgsmålet i oversigten at der er kommet et muligt svar - så kommentarer skal kunne accepteres som svar og svar skal helt droppes. Der er nemlig en del brugere der ikke hopper ind i spørgsmål hvor der allerede er lagt et svar, for det plejer at betyde at der er kommet en løsning på problemet, så det spørgsmål gider man ikke bruge tid på at læse igennem.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. oktober 2009 - 22:42 #13
samsonjens >> Du spørger:

Når du installerer et program, læser du så også alt om betingelser eller andet, før du trykker accepter ?

Nej, det gør jeg ikke. Og jeg kan heller ikke erinde at jeg har påstået at jeg gør det??

Til gengæld brokker jeg mig heller ikke over at skulle overholde betingelser eller andet, bare fordi jeg ikke har læst dem.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 22:54 #14
Lidt trist,  hvis du ikke forskellen på at brokke sig og komme med nye forslag
Avatar billede vejmand Juniormester
29. oktober 2009 - 23:04 #15
Okay, jeg omformulerer lige:

Til gengæld kommer jeg heller ikke med nye forslag til betingelser eller andet, bare fordi jeg ikke har læst dem.
Avatar billede justrace Novice
29. oktober 2009 - 23:28 #16
#6: Hvad hjælper det også at der står sådan, når en admin mener at det er ok at lægge svar selvom det ikke er en løsning man kommer med?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. oktober 2009 - 00:12 #17
justrace >> Ja, det gør jo ikke det hele lettere.  :-)
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 07:18 #18
Nej, det gør det jo ikke. Fik også at vide at der ikke var nogle regler for det, såh.... ?

Det startede med at jeg gjorde en opmærksom på hvad "Svar" var beregnet til, og det "svar" jeg fik på det, fik mig til at klikke på "Anmeld"-knappen.

Derved "svaret" fra admin. :(
Avatar billede Slater Ekspert
30. oktober 2009 - 09:50 #19
@Vejmand: "Til gengæld brokker jeg mig heller ikke over at skulle overholde betingelser eller andet, bare fordi jeg ikke har læst dem. "

- Har du overhovedet forstået hvad vi snakker om? Vi brokker os ikke over SELV at skulle overholde disse regler, men at de bliver misforstået af andre.

Det er komplet ligegyldigt hvor mange gange, og hvor grundigt, vi selv læser disse regler - der vil altid være andre, der ikke gør, og dermed vil systemet blive misforstået. Og når systemet bliver misforstået, ender folk med ikke at få deres berettigede point, eller skulle bruge tid på at forklare folk systemet, da det ikke er selvforklarende, men KUNNE være det.
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 10:01 #20
+ dem der bevidst lægger et svar for at score uberettigede point.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 10:28 #21
http://www.eksperten.dk/spm/890991#reply_7478378

Det bliver svært at forklare det for Vejmand. Han tager os alligevel ikke seriøst, med han egne ord
Avatar billede vejmand Juniormester
30. oktober 2009 - 10:35 #22
samsonjens >> Hvorfor har du så svært ved at holde dig til sandheden? Er det mon fordi dine argumenter ikke er stærke nok i sig selv?

Han tager os alligevel ikke seriøst, med han egne ord

Den eneste jeg har udtalt mig om, i den forbindelse, er altså dig. Og dit indlæg (#21) bestyrker mig bare i den opfattelse.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 11:14 #23
Det er nu lidt synd at et seriøst forslag udvikler sig til lidt  personfnidder, men det er vist OGSÅ en del af eksperten der aldrig bliver ændret på :)

Jeg syntes også det er et problem at det ikke er mere tydeligt og jeg syntes ikke man skal lede ret længe før man bliver overbevist om at mange nye brugere forvirres. En meget hurtigt forbedring er allerede blevet foreslået, der er masser af plads til en følgeforklaring. Mit bud:

o Kommentar
o Svar - Brug Svar når du mener du har en løsning på opretters spørgsmål.

Det ville tage ca. 1-2 minutter at lave den ændring, så kunne man jo prøve om det virkede bedre.

MEN. Jeg er også enig i at problemet er større end som så, lidt afhængigt af hvad incitamentet er med denne differentiering. Hvis det kun er et spørgsmål om at udlodde point er det sikkert OK. Men er det ikke også tænkt som en måde at adskille løsninger fra andre kommentarer på, sådan at det bliver lettere at søge og finde svar på samme problem senere?

I forhold til det er konceptet jo lidt røget fløjten. Både fordi det så længe er blevet misforstået, fordi nogle få (mis)bruger det bevist til at hente ufortjente point og fordi det også er blevet almindeligt at bruge svar til noget man håber er løsningen og gør det lettere for opretter hvis det skulle holde stik. Godt nok kan man så afvise et svar, men der har også sneget sig en (iøvrigt meget velmenendende) kotyme ind, at man alligevel giver et forkert svar point med på vejen som tak for hjælpen. Ja ofte beder opretter jo en person som har lagt en kommentar til uddybning, om også at lægge et svar så han kan få point som tak for hjælpen.

Ergo, hvis det kun er et spgs. om at uddele point virker det vel nogenlunde OK, skal det også virke som en slags løsningscenter for dem som søger, så virker det mindre fint.

Kunne man tænke sig system som adskilte de 2 fænomener således at opretter kunne uddele point til alle deltagere uanset svartype og efterfølgende udpegede det svar som løste problemet?

Venligst se dette som en velmenende kommentar, det er ikke noget svar på noget problem, det deltager jeg slet ikke nok til at have kompentence til :-)
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 11:41 #24
Ja der er altid på sådan et forum nogen der absolut skal opføre sig som mand og kone. Hvem der er hvem lader jeg jer selv finde ud af. *GG*
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 11:59 #25
o Kommentar
o Svar - Brug Svar når du mener, du har en løsning på opretters spørgsmål.

Ville være en rigtig god måde at gøre det på, og meget nemmere for mange nye brugere.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 18:46 #26
Weee, bemærkede lige at det er lavet om nu med en lille forklaring i parantes. Fint formuleret, forhb. virker det lidt bedre...