Avatar billede xander_cage Nybegynder
23. oktober 2009 - 10:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google apps fælles inbox

Hej alle,

Vi er i gang med at undersøge hvilket mail programm firmaet skal bruge.

Vi har set på exchange samt google apps.

Mit spørgsmål er at vi skal have en fælles inbox.
kald den info@xx.xx

I stedet for så at køre med gmail så kunne man køre med Outlook express og tilføje sin egen inbox + fælles inboksen som IMAP?
Men hvis der nu er 20 brugere som skal have acces til fælles postkassen vil det ikke give problemmer?

Det er jo intet problem at gøre i exchange. Men prisen er jo...
Avatar billede bmpi Nybegynder
23. oktober 2009 - 12:08 #1
Det går desværre ikke. I Googles Terms of Use skriver de, at hver inbox er beregnet til én bruger.

Gmail har en begrænsning på 10 connections per bruger:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=97150

Men ellers skal du jo bare sætte en forward op på indkomne mails på kontoen, så de 20 medarbejdere hver får en kopi af indkomne mails? Man kan selvfølgelig så ikke se, om mailen så er læst af andre, eller om andre allerede har besvaret den.
Avatar billede xander_cage Nybegynder
23. oktober 2009 - 13:48 #2
Ok. Tak for svaret.

Der røg Google Apps som mail system..!