Avatar billede sivasli_ Nybegynder
21. oktober 2009 - 23:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny bærbar, hjælp?

hejsa,

jeg har nu været på udkig på nogle bærbare men kan ikke helt finde ud af det. jeg har kigget på følgende modeller, hvad kan man anbefale?

* HP Envy 15,6"
* HP Pavilion dv6-2050 - 15,6
* HP Pavilion dv7-2290 - 17,3"
* HP Pavilion dv8-1099eo - 18,4"

Dette er udvalget fra HP, meeeen Apple produkter er også tilgængelig. Har aldrig før brugt en apple bærbar, synes det er fedt design osv, men er bange for om jeg kan finde ud af Apples styresystemer osv.

udvalget fra Apple:

* Apple MacBook Air 2.13 GHz
* Apple MacBook Pro 15" 2.66 GHz

Så nu skal jeg høre folk anbefalinger, så jeg køber den rigtige :-)

Ps. pris er underordnet

Takker på forhånd
Avatar billede tof-toft Praktikant
22. oktober 2009 - 09:36 #1
Hej

Jeg ville anbefale dig at købe en Apple i 15 tommer... hvis du selvfølgelig har råd. Det er et lækkert design. styresystemet, skal du nok lære de første gange du bruger det!

jeg selv har en hp pavilion dv9232eu, den har været til reperation 2 gange på 2½ år.
hvis du skal vælge en hp skal du tænke på om du skal slæbe den frem og tilbage, fra arbejde eller skole, så bliver det hårdt hvis den er 17 og 18 tommer, derfor anbefaler jeg maks 15 tommer.

Min egen er 17 tommer og den er mega tung at slæbe frem og tilbage, men når man bruger den er det nu rart at skærmen er så stor. men det er jo hvad man selv har lyst til.

Min lillebror har en apple, og har indtil nu ikke haft problemer med at lære systemet at kende! han fik den for en uge siden!

held og lykke med købet!
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
22. oktober 2009 - 10:05 #2
Takker..

Andre der har gode råd?
Avatar billede Berlingoman Nybegynder
24. oktober 2009 - 11:44 #3
Hej

Ligner samme PC'er som jeg er ved at overveje. Hvorfor mon... :o)

Jeg er mest PC-bruger. Jeg har dog købt Macbook til min datter - den er OK - men drøn irriterende at man må have Win7 på også for eks. at kunne videochatte i Windows live messenger. Der findes tilsyneladende ingen Windows live messenger der virker med video i mac-milijøet. Og hvis man alligevel skal skifte mellem Mac og PC milijø hvorfor så ikke blot vælge Envy'en som har meget mere processorkraft for pengene? Envy'en har fået lidt kritik for touchpad'et såvidt jeg kan finde frem til. Kan heller ikke helt finde ud af om envyen har indbygget DVD - det ser ikke ud til det når der googles :o) - endivdere ser det tilbud jeg har fået ud til at der er byttet om på priserne mht. Envy 13" og Envy 15" - take care  :o). Overvejer  HP Pavilion dv8-1099eo - 18,4 men kan nu ikke finde ud af om der er DVB-T tuner i som det ser ud til der er på HP Pavilion dv7-2290 - 17,3". Og der der findes tilsyneladende ingen data-blad - selv på HP's egen hjemmeside... It's a jungle out there :o)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:27 #4
Hp er ok hvis man ikke forventer kundeservice