Avatar billede flodhesten Nybegynder
21. oktober 2009 - 20:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt dansk linkkatalog med kvalitetslinks | VIPlinks.dk

Hej eksperter.

Jeg har sammen med nogle kammerater den seneste tid arbejdet på et nyt dansk linkkatalog. Antallet af linkkataloger er stadig stødt stigende, men desværre har jeg set en tendens til at disse linkkataloger mangler kvalitet og er ganske uanvendelige. Jeg har derfor lavet VIPlinks.dk med lidt hjælp fra et par venner, som sætter fokus på gode danske kvalitetslinks.

For at sikre et godt linkkatalog, skal selve kataloget naturligvis være en frontfigur. Derfor har vi forsøgt at lave et godt website med unikt og anderledes design (i forhold til andre linkkataloger), valideret XHTML og CSS og generelt bygget sitet op efter de fleste af søgemaskineoptimeringskunstens regler - et lidt specielt ord. Ligeledes stilles der strenge krav til ansøger
nes websites og beskrivelser af disse.

Linkkataloget er som sagt nyt, og det bærer indholdet selvfølgelig også præg af. Jeg har desuden stadigvæk til gode at Google kommer forbi og får det indekseret. Men for lige at komme til ideen bag dette indlæg, så kunne godt tænke mig en objektiv vurdering af http://viplinks.dk og høre jeres umiddelbare indtryk af sitet. Og hvis du har et website af høj kvalitet og en det skulle have interesse, så kan du jo tilmelde dit kvalitetslink.

På forhånd tak.
Avatar billede nissen2630 Novice
21. oktober 2009 - 20:45 #1
Flot og enkelt design.
Let at overskue.

Eneste kritik er grå på lys grå.
Den sammensætning har jeg altid været ked af.
Tænk på os der er over 40 :-)
21. oktober 2009 - 21:35 #2
Hvad kan jeg tilfoeje?  Du/I har et tydeligt, klart, og gennemtaenkt ide-grundlag.  Saa er det halve arbejde som regel gjort med at lave en ordenlig hjemmeside.  Det er da ogsaa lykkedes at gengive idegrundlaget - konservativ (i ordets bedste betydning,) solid, kvalitet, ro og overvejelse, ....  I har lavet en flot baggrund, men tekstfelterne er tydelige og fri fra "teknololgi," der er ingen forstyrrende flashfiler, reklame-indholdet er begraenset og ikke forstyrrende (det skuffede mig at "meet beautiful women" linket ikke virkede - taenk paa os over 60.)  Den noedvendige information er let tilgaengelig.

Hvis jeg skal lede efter noget at krisere saa maa det vel vaere at i tager munden lidt fuld naar i siger, for eksempel "Det er ganske gratis at ansøge om optagelse, men det kræver en særlig høj kvalitet at blive tilmeldt Danmarks mest prestigefyldte linkkatalog."  Det er i ikke endnu.  Et alternativ:  "Det er gratis at anmelde dit kvalitetslink der vil vaere med til at gore VIPLinks til Danmarks mest prestigefyldte linkkatalog!"
Avatar billede tingholm Mester
22. oktober 2009 - 12:49 #3
Ved ikek om det er min skærm der ikke er så god, men jeg kan næsten ikke se søgefeltet i højre hjørne... Ellers synes jeg det ser rigtig godt ud :)
Avatar billede flodhesten Nybegynder
22. oktober 2009 - 23:58 #4
Mange tak for feedback og den konstruktive kritik.

Jeg kan godt se, at det lyder lidt forkert at kalde det Danmarks mest prestigefyldte linkkatalog. Jeg har taget titel/slogan til overvejelse, og fundet på noget mere neutralt. Desuden må jeg skuffe dig, da jeg nemlig har valgt helt at fjerne "meet beautiful women"-linket, og erstattet det med nogle ægte annoncer.

Med hensyn til søgefeltet, kan jeg godt se at den måske falder lidt for meget ind i selve designet og derfor bliver utydelig. Jeg vil sandsynligvis kigge på "problemet" - det er trods alt meget anvendeligt med en søgefunktion i netop et linkkatalog, og specielt hvis man kan få øje på den. Der er desuden også mulighed for udvidelser til mere avanceret søgning.

Hvis der er flere der har noget at byde ind med, så vil det glæde mig.
24. oktober 2009 - 22:38 #5
Forventer du flere indlaeg?  Hvis du lukker spoergsmaalet saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.  Hvis du mener at have faaet nyttige indlaeg saa uddel punkter, ellers giv punkterne til dig selv.