Avatar billede eyeland Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:00 Der er 5 kommentarer

Boote en PC kun med minimal browser

Jeg skal lave en messe-pc der starter op kun med en browser med firmaets hjemmeside. Man skal ikke kunne andet, så adressefelt mm. skal være væk.

Hvad hedder det, når man gør sådan (kan ikke rigtig google det)?
Hvordan gør man det?
Avatar billede bmpi Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:24 #1
Kan du ikke bare boote op normalt, og når du har browseren åben trykke F11 for fuldskærm, så adresselinje og taskbar gemmes?
Avatar billede dsp28 Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:25 #2
Det anbefales at få sat et Safety card (ReBorn card) i maskinen. Efter en genstart vil alle indstillinger være tilbage til default.
Dvs selv hvis man sletter filer eller ændre i opsætningen - vil alt gå tilbage til default.
Jeg bruger selv kortet og har været fuld tilfreds med den. Safety Card findes under samme firmanavn
Avatar billede bmpi Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:43 #3
Man kan nu også gøre det samme som Safety Card ved at installere Ubuntu på en USB stick. Dels kan Ubuntu køre fra USB'en, og dels kan man have det som en installation-disk, så det bare er i med USB'en', genstarte og så reinstallere. Ubuntu tager cirka en halv time at geninstallere, og klarer sig selv undervejs.

Det er bare, hvis man vil have "gratis-metoden" ;)
21. oktober 2009 - 11:10 #4
Bare en hurtig lille *.CMD fil:

@echo off
:loop
cls
"%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -k "DenSideDerSkaVises"
goto loop

Sættes ind i startmenuen
Avatar billede eyeland Nybegynder
26. oktober 2009 - 12:55 #5
Ok jeg har fundet ud af hvad det hedder, når computeren skal starte noget op på den måde. "Kiosk mode"

Jeg har lavet en fil "opstart.bat" med een linie:

iexplore -k http://www.DenSideDerSkalVises.dk

Og jeg har lagt den bat i startfolderen.

Lægger du ikke et svar karise_larry?