Avatar billede zTopperz Nybegynder
20. oktober 2009 - 23:20 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Formatering og geninstallering af Vista

Jeg har Vista på min Compaq pc..
Jeg købte den hvor den have en D-portion med Recovery..

Nu er det blevet tid for mig til at formatere mit C-drev da min computer er ved at være lige lovligt langsom..

Men jeg har et problem, jeg har aldrig prøvet følgende:

-Formatere og installere Vista..
-Formatere mit C-drev uden at fjerne partionen D
-Og så gen installere Vista på C-drevet via D-partionen..

Nogle der kan forklarer det for mig.

!! Og er det overhovedet muligt at formatere C-drevet uden at fjerne Recovery fra D-partionen? !!
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 23:32 #1
Hvia du kører en recovery fra D partitionen, så vil C partitionen være identisk med det den var ved levering.
Avatar billede zTopperz Nybegynder
20. oktober 2009 - 23:33 #2
Hvilket vil sige? (:
Avatar billede justrace Novice
21. oktober 2009 - 06:21 #3
Når du starter maskinen op, står der nok hvad du skal gøre. Men det er typisk at man skal trykke "F11" eller noget, for at køre en Recovery. Der dukker så en menu frem, der fortæller hvad du kan gøre. Bare følg guiden. Husk at læse grundigt inden du vælger, da der tit ikke er en fortrydelsesmulighed indbygget som i Windows. :)
Avatar billede Chelsea10 Nybegynder
21. oktober 2009 - 07:30 #4
Hej zTopperz

Du behøver ikke at formatere din computer.
Du kan nøjes med at geninstallere den fra din computer
læs brugsanvisningen som følgede med eller står det garanteret
på din computer.
F.eks acer-computere vista er det alt+f10.
så bliver din computer ligesom da du købte den.
21. oktober 2009 - 07:52 #5
.... og straks du har fået det hele på plads igen så til WindowsUpdate for MANGE opdateringer incl ServicePack2 til Vista...

Samme med - selvfølgelig - Sikkerhedprogram + opdatering af samme...
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. oktober 2009 - 10:50 #6
Præcist
25. oktober 2009 - 09:52 #7
<zTopperz>: Skal du vide mere ?
Avatar billede zTopperz Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:44 #8
Okay, tak for hjælpen xD