Avatar billede fazli Nybegynder
20. oktober 2009 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bluescreen + Ingen Boot

Jeg har følgende problem på en af mine bærbare computere, jeg får konstant Bluescreen of Death (BSOD), og kan ikke boote op, overhovedet!

Jeg kan hvergang komme ind i fejlsikret tilstand, normal tilstand, sidst fungerende tilstand, intet overhovedet. Den giver mig bare en bluescreen og jeg får lov til at se computeren genstarte igen og igen.

Jeg har prøvet, at sætte min Windows-CD ind og boote op, for at lave en reparation. Men problemet er at jeg ikke får en mulighed for at reparere, den siger kun "install on this partition" og jeg kan ikke ikke trykke R.

Dog skal det siges at jeg godt kan komme ind i Recovery Console, altså via Windows-CD kan jeg komme ind i en Command Prompt.

Jeg fik følgende besked da jeg første gang skulle boote fra CD; "pciide.sys is corrupted"

Normalt ville jeg formatere computeren med det samme, men der er vigtige filer, hvilket betyder at en formatering er udelukket

Tak på forhånd!
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 16:07 #1
Fra kommando promten kører du

chkdsk /r /p

Den finder fejl i filsystemet og retter dem.

Løser dette ikke problemet, kan du prøve med en gang

sfc /scannow

Den checker alle de beskyttede systemfiler, og gendanner evt. dårlige. Afhængig af sevicepack status af din installations CD, kan de være nødvendig at køre en opdatering fra windows update.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 16:07 #2
hvad med at hive dem ud via en linux ting og så formatere den.

det forudsætter at din pc kan boote på usb som de nyere kan
du kunne lave sådan en fætter i version 10 - den har jeg prøvet og den virkede her

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

lad den ordne det hele for dig men husk det tager lidt tid afhængig af din internet hastighed at hente ca 800 mb som image fylder

usb enheden skal også være af en vis størrelse ikke en gammel en.

der er internet  indbygget i den
det er jo vigtigt hvis der mangler en driver eller andet.

m.v.h
Avatar billede fazli Nybegynder
20. oktober 2009 - 16:12 #3
I dét jeg var igang med at skrive denne besked, var den igang med en CHKDSK scan, og det ser ud til at jeg kan komme ind nu. Dragonknight; sfc /scannow virker ikke i Recovery Console ;)

Treatmenice, de lyder som en interessant løsningsform. :)

Jeg vender lige tilbage, for at uddele point, og selvfølgelig hvis CHKDSK ikke klarede det hele som forventet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 16:19 #4
Er det ikke blot at skifte til mappen c:\windows\system32 og så fyre den af derfra ?
Avatar billede fazli Nybegynder
20. oktober 2009 - 16:28 #5
Det ved jeg ikke, det har jeg ikke prøvet. CHKDSK virkede fint, heldigvis!

Smid et svar begge to ;) bærbaren kører fint, indtil videre. Ellers kan man altid prøve igen jo!
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 18:28 #6
jeg ved ikke om jeg bidrog med noget men ellers må du skælde ud eller undlade med point-min dag bliver lige god af det.

denne side skulle du også kigge lidt nærmere på

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

m.v.h
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 20:06 #7
:-)
Avatar billede fazli Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:25 #8
Værsgo, har alligevel intet at bruge mine point på :)