Avatar billede homburg Nybegynder
20. oktober 2009 - 14:51 Der er 1 kommentar

Google Apps Education edition i DK

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har styr på juraen/reglerne omkring Google Apps education. Det er en udgave af Google Apps, som i funktionaliteter ligger imellem den gratis Standard-udgave og Premier udgaven.

For at kvalificere sig til at få gratis Education-udgave af GA til et domæne skal man være en K12 accredited skole. Jeg er ikke sikker på hvad det betyder?

Mit konkrete tilfælde er en dansk efterskole, som jeg laver hjemmeside for. Vil en dansk efterskole være kvalificeret til gratis GA Education?

/Thomas
Avatar billede portalsupport Nybegynder
17. april 2012 - 00:43 #1
Selve efterskolen er kvalificeret. Men som privat person som laver noget for skolen er du ikke. DVS: hvis du er it administrator eller lign, er du kvalificeret, er du bare elev eller forældre og laver noget om skolen, eller et fritidsprojekt er du ikke.

Håber dette er svar nok.

k12 eller højere er i princippet folkeskolen og op efter. Men da efterskole stadig er højere end hvad de i usa har k12, er det ok. Spørg evt. google selv i selve opgraderings-evaluerings formularen. i bunden kan du skrive eventuelle kommentarer.