Avatar billede peterpeter Seniormester
16. oktober 2009 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortere i Picasa på dato - dato for hvornår billedet blev taget

Kære alle
Jeg har nu valgt, at flytte alle mine digitale billeder over på Picasa online på Internettet.
Jeg er meget tilfreds og syntes det virker OK.
MEN: I mine mapper/albums ønsker jeg at sortere billederne på dato !! - Altså den dato hvor billedet er taget og ikke den dato, hvor billedet er uploadet !!!

Sorterer man på dato almindeligt, vil sorteringen ske ud fra upload dato, men jeg kan se, at Picasa gemmer informationerne vedr. dato for hvornår billedet er taget !!!
- Men hvordag kan jeg få den til at sortere ud fra denne dato ??

Dette er et meget stort problem for mig som jeg håber nogen kan hjælpe mig med ;-)

Skulle der være et specielt Google Picasa forum, vil jeg også gerne vide det - så kan jeg flytte spørgsmålet derover ;-)

På forhånd tak for hjælpen.

/Peter
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
16. oktober 2009 - 11:32 #1
Jeg tror desværre man online kan sortere efter optaget dato. Men måske kunne du navngive billeder med dato-tid-navn.jpg - og så sortere efter navn?

(medmindre andre har bedre tricks?)
Avatar billede peterpeter Seniormester
12. marts 2010 - 12:35 #2
ØV - Intet brugbart svar...

Jeg lukker ;-)