Avatar billede CBergo Nybegynder
15. oktober 2009 - 21:05 Der er 6 kommentarer

Børnesikring på Prosonic LCD TV - reset?

TV'et beder om en børnesikringskode. Ingen husker at have slået børnesikringen til og ingen kender koden. Jeg har søgt hér og kan se at jeg ikke er den eneste med problemet.
Er der nogen der kan hjælpe med en idé til at nulstille koden?
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2009 - 21:27 #1
Da du ikke beskriver hvilket tv du har må du evt prøve denne:
http://ing.dk/debat/5969
Avatar billede Jensen DK Novice
16. oktober 2009 - 06:42 #2
Standart koden er 0000 i det Prosonic som har Grundig menu.
Avatar billede takys Nybegynder
16. november 2011 - 23:08 #3
Prøv udfyld med enten kun fire til seks nuller.  Virker det ikke så et-tal, prøv så 8-tal, -virker det heller ikke så tag masterkode, som virker på en del prosonic. Masterkoden er 962326  .
Værsgo :-)  Hvis du har den samme menu som mig, så har man uden at ville det slået børnesikring til, og vups er der ingen vej tilbage.  -Håber det her hjalp dig og andre.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2011 - 07:09 #4
takys!Tro du ikke problemet er løst da spørgsmålet er fra okt 2009, det er bare spørgeren som ikke gider at vende tilbage for at fortælle at han har fået det klaret.
Avatar billede takys Nybegynder
17. november 2011 - 07:55 #5
:-)  Nej, jeg har nemlig lige haft samme problem selv, så her i tråden var det i hvert fald ikke løst. Grunden til at jeg lægger svaret ind er ikke så meget pga. sprøgeren, som sikkert er langt videre i sit liv, men pga,. af alle de andre, som forsøger at hente hjælp i denne tråd.  Spørgerens spørgsmål findes i ret mange versioner på nettet, og der er ret mange fantasifulde forslag, i det indlæg jeg har lagt ind her, vil en del kunne finde hjælp, når de uforvarende kommer til at slåp sijkring til på deres TV.
Så det var altså ikke pga spørgeren. :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2011 - 12:30 #6
Så havde du ikke behøvet at lægge det som et svar men kun brugt kommentar.