Avatar billede dannin Nybegynder
15. oktober 2009 - 16:53 Der er 1 løsning

Er denne skærm ok til pc?

Hej eksperter!

Jeg har fået tilbudt en Philips 26PFL5604H 26" skærm gennem mit arbejde til en fornuftig pris, men jeg er kommet i tvivl om denne skærm er et godt valg til computeren. Grunden til jeg tvivler, er at den kun fremstilles som en TV skærm, og ikke som en computerskærm.

Jeg har lige nu en Samsung 2232BW som jeg er rigtig godt tilfreds med, men det ville da ikke skade med noget større. Men vil jeg opleve en bedre eller dårligere skærm, hvis jeg skifter til Philips'en?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
15. oktober 2009 - 17:29 #1
Den vil virke ok, men den er i 16:9 format hvor de fleste PC skærme er i 16:10 format, så den er lidt lav.

Du får 1920x1080 pixels, men hvis du fx køber en 24" 16:10 PC skærm (koster 1400 kr og opefter) får du 1920x1200 pixels, hvilket, med mindre du har dårlige øjne og ikke kan udnytte opløsningen, vil give mere arbejdsplads.

Det er opløsningen der rigtigt tæller, skærmen skal bare være så stor at pixelerne ikke bliver for små.

Mht. billedkvaliteten ved jeg ikke noget om de to skærme, men generelt er der vist ikke længere speciel stor forskel mellem PC og TV skærme på det område.