Avatar billede tornerosee Nybegynder
15. oktober 2009 - 10:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Panasonic plasma og AVCHD

Jeg har købt mig en Panasonic TX-P46G10E
På denne model er der er SD kortlæser, til fremvisning af billeder (jpeg) og video (AVCHD)

Nu har jeg i et par uger prøvet mig frem, for at finde et videokonverterings program, der kan konvertere mine Divx videofiler, til noget som min plasma skærm kan læse.

Spørsmål.
Hvilket program, kan jeg bruge til at konvertere Divx, til noget som plasmaskærmen kan fremvise, ved at bruge SD kort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 10:43 #1
AVS videoconverter kan gøre det.
http://www.avs4you.com/

Det er et Mpeg4 AVC/H264 format du skal konvertere til, hvis du vil søge efter andre muligheder.
Avatar billede tornerosee Nybegynder
15. oktober 2009 - 11:35 #2
Hej dragonknight
nu har jeg hændet og prøvet AVS4you men mit fjernsyn vil ikke afvikle de videofiler jeg ligger ind på SD kortet

jeg har dog glemt at skrive at min forståelse af AVCHD er at det kommer ud som .m2t filer
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 11:49 #3
Med AVS videoconverter, skal du klikke på MP4 knappen og output file name bliver til .m4v. Dernæst skal du klikke på Edit Profile, og under video codec vælger du H264/AVC.

Så kan du lege med frame size og rate, filetype og hvad har vi.
Avatar billede tornerosee Nybegynder
15. oktober 2009 - 14:31 #4
Hej igen dragonknight og tak for din forklaring.

Jeg har nu prøvet, men skærmen skriver at der ikke er nogen video fil på SD kortet.

Jeg gik ind, som du beskrev, i MP4, der inde laved jeg en Costom opsætning, med H.264/AVC (Advanced Video Coding).

Jeg satte lyden lidt ned til Bitrate 192.

og lod resten være ved standart opsætningen.

der efter har jeg prøvet at lave mange af mine film stumper om og liægge dem ind på SD kortet, som jeg har tested med jpeg billeder og det virked, men det virker ikke når jeg smider film stumperne over.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 14:58 #5
Du kan også prøve med Mpeg2.
Klik på MPEG og Edit profile.

Så lige i manualen, at data som er modificeret på en PC muligvis ikke kan vises korrekt. Se side 57.

Jeg tror det SD kortslot er beregnet til kort fra digital videokamera, men prøv ovenstående.
Avatar billede tornerosee Nybegynder
15. oktober 2009 - 17:59 #6
Nå dragonknight nu har jeg prøvet det du skrev sidst og det virked heller ikke.

Jo det er jo nok tænkt at det er film optaget på et panasonic videokamera men sådanne et har jeg ikke, der for tængte jeg at hvis jeg bare konventeret de filer jeg har til et format som skærmen kunne afvikle, efter jeg har redigeret mine optagelser færdig, så ville det være lædt at smide dem man vil se over på et SD kort.

Men det må være muligt at finde ud af hvordan et panasonic videokamera ligger sine optagelser på SD kortet og hvilken format det gemmer i?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. oktober 2009 - 01:13 #7
Ja tilsyneladende lever panasonic ikke helt op til standarten for AVCHD, for så ville du kunne se det.

Det er lidt trist at teknologien efterhånden peger i retningen at at begrænse os, i stedet for at give muligheder.

Det var faktisk lidt trist, set i bakspejlet, at Sony's Blu-ray vandt over HD-DVD. I bund og grund er det Sony der bestemmer hvad vi kan gøre og ikke gøre med den nye hardware.

Tænk hvis Sony havde vundet over VHS. Hvor ville vi være i dag ? ? ? ?

Trist, trist trist !