Avatar billede Excizted Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af mail server - total hjælp søges

Hej alle sammen.

Jeg har før haft en mail server kørende med "hMail" - en windows mail server applikation. Jeg havde fået det til at virke, men havde ikke nogen ledig 24/7 server.

Nu har jeg brug for at lave en 'offentlig' mail server, altså en produktiv mail server.

Jeg har forsøgt mig lidt, men jeg kan hverken sende eller modtage.

Her er min netværksopsætning..

TDC IP -> Linksys Gigabit Business Router [port 25, 2525, 110 forwarded] -> HostNode (VMWare) -> Windows 2008 Server -> hMail

Problemet ligger nok i at da jeg havde min mail server oppe før, havde TDC ikke blokeret port 25.

Efter at have læst nogle tråde prøvede jeg at lave en ekstra MX record, og sætte noget smtp relay op i serveren. Men meget af det var uforståede handlinger og jeg kom ikke til at kunne sende/modtage.

Jeg bruger mitdomæne.dk som domæne og 87.58.100.200 som min ext. TDC IP.

Arbejdsplan:

1) Ren installation af hMail.
2) Opsætning af mit domæne i hMail + en enkelt email konto til test.
3) Port Forwarding.
4) A Record = Vært: mail.mitdomæne.dk; IP: 87.58.100.200
5) MX Record = Vært: mail.mitdomæne.dk; Mail udveksler: mail.mitdomæne.dk

Okay..

Her har jeg så brug for hjælp! Har jeg gjort noget forkert i ovenstående, og hvad skal jeg så til at gøre nu? :)

Håber på nogle behjælpelige venlige svar!! :D

Vh. Sune.
Avatar billede Excizted Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:26 #1
Hov, en lille fejl
*5) MX Record = Vært: mitdomæne.dk; Mail udveksler: mail.mitdomæne.dk
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 13:04 #2
Hejsa.

Jeg havde selv problemer med mailserver på et tidspunkt og fandt så ud af at TDC blokerer denne port som standard. Men de åbnede den da jeg bad om det, så måske du burde gøre det samme.
Det kan sikkert godt sættes op på den anden måde, men det vil være en del nemmer for dig selv hvis du til at starte med benytter standard-porten til afsendelse af emails.

Med hensyn til DNS ser det korrekt ud.
Avatar billede Excizted Nybegynder
28. oktober 2009 - 18:10 #3
Fik det aaldrig til at virke :(