Avatar billede mrtoy Praktikant
07. oktober 2009 - 18:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hjælp min explorer er væk

Da jeg hade fået lidt problemer med min ie7 (lukke ofte ned)ville opdatere til 8  Så var det jeg dummet mig ved at tro det ville være bedst at fjerne ie7 helt inden jeg installeret 8

en stor jeg lave var for at sikrere der ikke var rester nulstillede proceseren men ak den var min explore jeg nullet i stedet for iexplore
så tak skæbne nu kan få forbindelse til noget udover offic programmer og andre

hvad gør jeg mit system er ep pro
nu skal i ikke sige jeg skal formatere for det er nemlig et problem da mit optiske drev er def

så findes der en anden må :)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2009 - 19:11 #1
Lav en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede mrtoy Praktikant
07. oktober 2009 - 20:44 #2
kære vejmand
det kan den heller ikke
den skiver den mangler en dll fil kan i skreven stund ikke huske hvad den mere hedder
men samme som den skiver hvis jeg vil prøve at installere ie8
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2009 - 20:47 #3
Okay, prøv at skrive fejlmeldingen (ord-ret) herind.

PS: >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede mrtoy Praktikant
07. oktober 2009 - 20:54 #4
vejmand ja er jo helt ny her inde
tak for du guider mig lidt i hvordan man gør
spændt på om du os kan hjælpe min putter :)

den fil den mangler er en: iertutil.dll
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 13:10 #5
Har du prøvet at nulstille Internet Explorer?
Hvis du ikke kan starte programmet op, så gå ind under kontrol panel og tilføj/fjern programmer og fjern den- og tilføj den under windows komponenter. Det vil måske rette problemet, da det vil svare til en re-installation...
Avatar billede mrtoy Praktikant
08. oktober 2009 - 15:07 #6
ja men mon jeg kan finde det :)har heller ikke min start meny
Da jeg kun kan navigere gennem kør

Men det kan være en vej til en løsning hvis man tilføj internet Explorer gemmen kør men ved ikke om det vil være muligt eller der er en anden løsning
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 15:17 #7
Det lyder som om at den er gal med andet end Internet Explorer :-)

Har du overvejet en systemgendannelse fra et tidspunkt hvor det hele virkede?

Men du kan godt kalde kontrolpanelet ved at skrive control i kør.

Men hvis den er gal med andet - altså selve windows eller din brugerprofil i windows, skulle du måske tage backup af dine indstillinger og dine data og så forsøge at slette din profil og oprette en ny brugerprofil og så kopiere dine indstillinger ind i den nye profil.
Enten med files and settings transfer programmet eller manuelt.
Avatar billede mrtoy Praktikant
08. oktober 2009 - 16:01 #8
jeg kan heller ikke åbne den via kør den skriver igen den mangler iertutil.dll
når jeg ikke kan komme ind i kontrolpanelet kan jeg jo heller lave ny bruger

sammen som hvis jeg vil prøve at systemgendanne
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 16:12 #9
Smid en XP cd-rom i drevet og boot op på cd'en.
Kør en instalation og vælg reperer så snart instalationen har fundet den nuværende windows installation. Dette vil måske hjælpe.
Avatar billede mrtoy Praktikant
08. oktober 2009 - 16:41 #10
ja men lige der har jeg jo det problem mit drev er def ellers var det sket :)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 16:53 #11
Find et passende usb-drev og lav en boot cd på den...
Avatar billede mrtoy Praktikant
08. oktober 2009 - 18:24 #12
det er en løsning helt sikkert
men det kunne jo være en der hade løsningen :)

mon den manglene fil kunne ligge i min skraldespand i så fald hvor kan man mon gendane det der i den når man ikke finde den
kan finde alt andet på mit skrive bord :)
Avatar billede mrtoy Praktikant
15. november 2009 - 20:24 #13
hvordan lukker jeg denne tråd
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2009 - 08:04 #14
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.

Hvis der ikke er lagt et "Svar", bér du hjælperen om at sende "Svar".
Hvis spørgsmålet er "død" uden hjælp, sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.
Avatar billede mrtoy Praktikant
16. november 2009 - 14:42 #15
tak skal du have