Avatar billede janorakel Nybegynder
06. oktober 2009 - 23:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er 384 kb. upload nok til sip-telefoni

Hej
Jeg påtænker at købe en ny mobil/pda og man jo få nogle gode tilbud med mobilt bredbånd inkluderet. Men er 384 Kb nok til god talekvalitet via sip-applikation på mobilen?
Har I erfaringer med det?
Avatar billede Blandy Praktikant
07. oktober 2009 - 08:36 #1
Hej Janorakel.

384 Kb er rigeligt til den slags telefonsystemer. har selv brugt det på arbejde, og der var forbindelsen endda nedprioteret i forhold til alt det andet der var netbasseret.

For at give klar forbindelse, skal et system som dit kun brug omkring de 150 Kb.
Avatar billede janorakel Nybegynder
07. oktober 2009 - 08:43 #2
Hej, det lyder godt.
Kan du sige noget om hvilke codecs du anvender, mere fordi jeg selv hoster en asterisk. Og hvilket softphone du benytter.
Avatar billede Blandy Praktikant
07. oktober 2009 - 08:56 #3
Det var en arbejdstelefon. Jeg ved ikke hvad vi brugte. Det skulle bare virke til formålet dengang.