Avatar billede konkurrenten Nybegynder
04. oktober 2009 - 09:55 Der er 1 kommentar

typo3 ved one.com

hej herinde hvor de kloge er samlet

er der nogen herinde der ved om det er muligt at bruge et CMS program (eks. typo3) hvis man er hostet ved one.com ???

og hvad vil evt. fordele og ulemper være ved at bruge et CMS program ????
Avatar billede superwulff Nybegynder
04. oktober 2009 - 11:21 #1
Det kommer an på hvilket web-hotel du har valgt ved one.com, men så vidt jeg kan se, opfylder alle tre pakker kravene.

Kravene vil typisk være at webhotellet skal understøtte PHP eller ASP og MySQL eller anden database, One.com understøtter både PHP og MySQL hvilket er hvad typo3 kræver.

Fordelene ved et CMS er, at du har får et meget mere dynamisk website. Du har muligheden for nemt at ændre/oprette sider og moduler på din webside.

Mange CMS tilbyder ekstra funktioner som billedgallerier, gæstebøger, login funktioner, kalender osv.

Et CMS kræver typisk ikke meget andet af dig, end at du kan følge den manual der følger med for at installere det.

En af ulemperne kan være, at det kræver en del erfaring inden for webdesign, at få designet/layoutet til at være 100% som man vil have det

Jeg vil dog anbefale at du holder dig fra Typo3 hvis du er ny inden for denne verden, da det kan være lidt kompliceret.

Istedet kan jeg anbefale Typolight (google det..) som er en let udgave af typo3, men kan alt det du har brug for.

Yderligere kan du kikke på: openCMS (opensolution.org), Fundanemt, Drupal, Wordpress, Joomla.

Eller sving forbi siden http://php.opensourcecms.com/ hvor stort set alle open source/gratis cms er repræsenteret

Kig iøvrigt også på http://www.version2.dk/artikel/11815-her-er-10-cmser-du-ikke-maa-gaa-glip-af?utm_medium=rss&utm_campaign=