Avatar billede didder Nybegynder
02. oktober 2009 - 01:06 Der er 6 kommentarer

BSOD'er når jeg sætter 4 gb ram i min computer

Hej eksperter.

Jeg har fået 4gb ram til min computer, men når jeg kører med alle 4 gb ram BSOD'er min computer og opfører sig mærkeligt, men når jeg piller den ene ram klods ud, kører den fint. Er lige meget hvilken klods jeg piller ud, bare den kun kører med 2gb ram, så er der ingen problemer.

Bundkort: P5N-E SLI Nforce 650i
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz 1333 4MB
Gamle ram: 2x1gb DDR2 Corsair PC6400 800 MHz
Nye ram  : 2x2gb DDR2 Corsair XMS2-8500 1066 MHz Dominator

BIOS opsætning er standard, og har ikke OC'ed min computer. Jeg kørte før XP 32bit , men har lige installeret Win7 64 bit, men det har ikke hjulpet på problemet :(

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da det er meget irriterende ikke at kunne udnytte alle 4 gb ram ;/

På forhånd tak !
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2009 - 03:15 #1
Sætter du RAM'en i de 'rigtige' sokler ?
For bundkortet er indrettet til dual-RAM, og så skal modul-parrene sidde i forskelligt farvede sokler. Kalder du soklerne for 1-2-3-4, hører 1 og 3 sammen - det samme gør 2 og 4.

Din konfiguration (med 6GB) kan hedde 1GB-2GB-1GB-2GB eller 2GB-1GB-2GB-1GB.
Avatar billede drenriza Nybegynder
02. oktober 2009 - 08:29 #2
Jeg har selv sådan et bundkort med 4gb 800mhz ocz ram.

Sidder din ram i socket 1 & 3 set fra venstre til højre?
Avatar billede didder Nybegynder
02. oktober 2009 - 08:59 #3
Ja, jeg har sat dem i 1. og 3. socket. Så det burde ikke være der problemet ligger ;/ Desværre!
Avatar billede didder Nybegynder
02. oktober 2009 - 16:56 #4
Skal måske lige nævne at jeg skifter de gamle ram ud med de nye. Dvs. jeg vil køre med 4gb og ikke 6gb.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. oktober 2009 - 21:03 #5
er det 2x3 gb ram du har i maskinen?
Avatar billede didder Nybegynder
03. oktober 2009 - 22:03 #6
Nej , det er 2x2gb ram blokke jeg vil sætte i.