Avatar billede MrLund Nybegynder
30. september 2009 - 20:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fejl på net fra Yousee

Hej!

jeg har en forbindelse fra Yousee, som både giver mig og Yousee grå hår.

Sagen er den, at for ca 3 uger siden, begyndte det at gå skidt.
har en 12/3 mbit linie, men ligger, når det er højest, på 3/0,2.

det der er forsøgt er, uden resultater:
1. Udskiftet modem
2. Skiftet netværkskanal
3. Yousee har testet linien 2 gange, men ser ingen fejl.

Vi har 2 Pcere, en med win7 og anden med Vista.
Vi har forsøgt at have den ene tændt, mens den anden er slukket, og omvendt - kunne være de drillede hinanden på netværket. Men det var ikke tilfældet.

Vi har forsøgt at køre med kabel, men stadig samme resultat.

altså.. Yousee siger signalet er fint. Modemmet er udskiftet, og samme opleves på de 2 modemmer der har været tilsluttet.
Intet tyder på at det er på vores PCere den er gal, da jeg har "kryds" tjekket det.
Yousee virker til at have givet op, og jeg har heller ikke nogen løsninger.

Nogen derude der har noget i ærmet jeg kan prøve?
kan jeg på nogen måde overvåge data?

kan jeg på nogen måde teste hvor vidt der på vores pcere (åbenbart begge) ligger noget og driller forbindelsen..

eller noget tredje?
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
30. september 2009 - 21:11 #1
Hej

det var da mystisk, lyder som om det er en fejl på linjen der, gør at du ikke opnår ønsket forbindelse.

Eller har du f.eks. sikkert dit trådløse netværk, evt. nogen der har tilgang til din forbindelse og derfor opnår du ikke de ønsket hastigheder.

Har du nogen programmer kørende i baggrunden, som f.eks anvender din upstream/upload forbindelse, det påvirker din forbindelse meget, hvis upstream/upload er konstant igang.

hvis du ikke opnår den forbindelse du betaler for, skal du ikke betale MAX pris, for noget de ikke kan leverer.

jeg har ikke lige nogen andre idéer til hvad det kunne ligge til grunde.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 22:18 #2
Har du prøvet bare én af PCerne på en anden forbindelse. Tag den ene PC og 2 bajere med til naboen og se hvordan hastigheden er der.
Avatar billede MrLund Nybegynder
10. februar 2010 - 20:24 #3
Yousee fik åbenbart klaret ærter på en eller anden måde, selvom de ikke ville indrømme de havde fejl :S