Avatar billede Morten Nybegynder
30. september 2009 - 10:10 Der er 15 kommentarer

Standard tekster til e-mail fra Access

Hej

Jeg har i dag en del mails som sendes via access.

Teksterne til disse mails ligger i VBA hvorfor det kun er undertegnede som kan rette dem til.

Jeg skal nu lave noget så mine kollegaer også kan rette teksterne, dette ser jeg ikke som et problem at lave - det eneste jeg ikke lige kan greje er hvordan jeg kan give dem mulighed for at flette variabler ind i mail-teksten?

Nogen der har prøvet det og som kan komme med nogle hints til hvordan dette laves? Jeg forestiller mig måske noget med nogle knapper som indsætter variablen...
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 10:24 #1
I assume you rusing Outlook. You could give them a form where they enter the values which are then copied to the email through code
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 10:25 #2
Can you show the code you use to send your emails?
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 10:29 #3
If you have fixed texts in your VBA code then it should be quite simple to replace the code so that the values are taken from fields on a form. An dif you want to keep your fixed texts then maybe you can check who the current user is and if its you then use the fixed and if its not take them from the form
Avatar billede Morten Nybegynder
30. september 2009 - 10:37 #4
Hi Terry

Har måske ikke forklaret mig godt nok - alt det du skriver er jeg helt med på det jeg ønsker er at give min kollegaer mulighed for at flette felt-variabler ind i standardteksterne f.eks.

Hej <Bruger>

Din sag nr. <SagsNr> ....

Det var mere om nogen havde erfaring med at lave en sådan funktionalitet??

Hilsen
Morten
Avatar billede mugs Novice
30. september 2009 - 10:51 #5
Hvis du har variablerne i en form, kan du blot flette dem ind i dine tekst.
Avatar billede mugs Novice
30. september 2009 - 10:53 #6
Avatar billede Morten Nybegynder
30. september 2009 - 11:03 #7
hej mugs

jeg forstår hvad du siger - men teksten skal jo gemmes med variablen sådan at når der fra en anden form sendes en e-mail så flettes de aktuelle værdier ind i mailen...
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 12:45 #8
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 12:47 #9
Take a look at
Figure 17.1. Use a "tokenized" boilerplate message to generate customized replies
Avatar billede Morten Nybegynder
30. september 2009 - 12:56 #10
Hi Terry

Ikke sikker på at det er det jeg vil - men jeg er vist nød til at få testet det nu - jeg vender tilbage om et par dage - tak for hjælpen for nu.
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 13:09 #11
"Ikke sikker på at det er det jeg vil"

I think its the only way to do it. Outlook needs some way to know where to put your data, much like bookmarks in Word.
Avatar billede Morten Nybegynder
30. september 2009 - 13:35 #12
okay - så er det det jeg skal bruge sad netop og tænkte på dig at jeg ville beskrive det jeg ønskede som bookmarks i Word - så jeg må i gang med at læse og teste - tak for det - jeg vender tilbage med nogle point når det køre :O)
Avatar billede Morten Nybegynder
19. april 2010 - 13:30 #13
Hej igen..

Længe siden, kom væk fra projektet.

>>Terry
Det er jo ikke i outlook at værdien skal indsættes men i Access's VBA kode som så opretter en mail...

Giver det overhovedet mening eller skal jeg prøve at omformulere mit spørgsmål?
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2010 - 13:42 #14
well it is a while since you posted the question so a refresh might be in order.

Bust at the moment but wil get back later for a look.
Avatar billede mugs Novice
19. april 2010 - 14:41 #15
Du må kunne sætte et felt = VARa. Derefter åbne en anden formular og indsætte VARa i din mail som jeg har beskrevet i ovenstående link.

Hvis du vil have variablen indsat i f.eks. brødteksten, kan du gøre således:

"Dette er brødtekst" & VARa & "og brødteksten fortsætter her."