Avatar billede tillebeck Nybegynder
29. september 2009 - 11:35 Der er 3 kommentarer

Frontend til sin SQL server. Og er Express ok?

Hej, jeg har fået et VPS, og skal til at lege med windows - og MSSQL.

Mit eneste ønske er, at der kan ligge en server på VPS og jeg kan have manageren installeret på min klient, altså der hvor databaser, tabeller, diagrammer mm. oprettes og administreres.

Hvilket software skal jeg bruge til det?

På min PC har jeg lokalt installeret "SQL Server 2005 Express" og kan administrere den via "SQL Server Management Studio Express".

Men umiddelbart ser det ikke ud til, at jeg kan bruge "SQL Server Management Studio Express" til at forbinde til en server, som ikke står på lokal nettet. Om min SQL server er jo et VPS på en helt anden IP. Er der en begrænsning her?

Kan man tilgå SQL Server 2008 Express udefra med et eller andet stykke management software? Hvis ikke, er det så muligt med andre version er SQL serveren? Vi har alle licenserne, så der kan godt smækkes noget andet på serveren, hvis det er absolut nødvendigt.

Hilsen Anders
Avatar billede tillebeck Nybegynder
29. september 2009 - 11:49 #1
Har lige set, at man sagtens kan forbindelse til en remote server med "SQL Server 2005 Management Studio Express"

http://www.scannet.dk/dk/support/support-og-faq/sqlhotel/sup-646/

Så måske jeg bare skulle gå i træning et par tutorials og komme ind i kampen med MS produkterne.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2009 - 15:13 #2
Studio Express er OK.

Ellers mener jeg ogsaa at Toad findes i en gratis udgave til SQLServer.
Avatar billede tillebeck Nybegynder
30. september 2009 - 14:45 #3
Jeg har lige opgraderet til express 2008 og manager express 2008. Det tog noget tid at installere, da Visual Studio også lige skulle have en SP1 på... Tror det tog hele eftermiddagen.

Men nu kører det i hvert tilfælde.
Du har vist ret i, at der er noget TOAD til sql server, som er freeware:
http://www.toadsoft.com/toadsqlserver/toad_sqlserver.htm

Tak for linket, men jeg kommer ikke til at bruge det, da det lykkedes med manager express fra ms.

Hilsen Anders