Avatar billede knc Nybegynder
29. september 2009 - 08:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne filer i 2007 via Stifinder

Jeg har lige opgraderet til 2007, og i den anledning kan jeg ikke længere åbne filer via Stifinder eller Total Commander. Åbner jeg programmet og vælger filen, er der ingen problemer. Men jeg bruger altid Stifinder/Total Commander, og jeg ønsker ikke at åbne det enkelte program inden åbning af filen.

Jeg har kørt en visusskanning og Ccleaner, som ikke fandt noget.

Office 2007 er installeret med SP2.

Hvordan kan jeg ændre dette?

Pft.

Kim
29. september 2009 - 08:29 #1
... Hvad gør den da (ikke) ?
Avatar billede mallesite Nybegynder
29. september 2009 - 09:41 #2
Hej Kim

Giver det en bestemt fejlbesked, når du forsøger eller sker der intet?

Jeg tænker umiddelbart at Office-filerne ikke er associeret med Office 2007 af en eller anden årsag?

Kan du evt. højreklikke på den pågældende fil og vælg noget med:
"Åben med" -> "Vælg program..." -> "Find Word/Excel etc. i listen"
(evt. marker den checkbox, der siger noget med: "Brug altid dette program til åbning af denne fil")

Ved ikke om dette kan hjælpe på dit problem?

Mvh. Martin
Avatar billede knc Nybegynder
29. september 2009 - 10:54 #3
Problemet er, at der ikke kommer en fejlmeddelelse, og det ønskede program åbner da op. Filen kommer bare ikke frem på skærmen.

Et eksempel:
Jeg finder en Excel-fil i Stifinder og dobbeltklikker på filen. Excel åbner men forbliver tom. Når jeg går tilbage til Stifinder og dobbeltklikker på filen igen, åbner filen op i Excel.

Men det er død-irriterende at skal dobbeltklikke på en fil to gange for at den åbner op. Der var ingen problemer, da jeg havde 2003 installeret.
Avatar billede jkrons Professor
30. september 2009 - 23:18 #4
Prøv at klikke på Office-knappen og vælge Excel-indstillinger. Vælg Avanceretr. Bladr ned til Generelt og se om der er flueben i Ignorer andre programmer, der bruger DDE. Hvis der er, så fjern fluebenet.
Avatar billede knc Nybegynder
01. oktober 2009 - 09:47 #5
jkrons > Der er ikke sat flueben i punktet. Så det hjælper desværre ikke.
Avatar billede knc Nybegynder
01. oktober 2009 - 10:39 #6
Jeg har nu fundet frem til at problemet ligger i, at specielt Excelfiler vil ikke åbne ved at dobbeltklikke på filen i Stifinder. Når Excel åbner forbliver det tomt, men trykker jeg på Windowsikonet i øverste venstre hjørne, bliver filen loadet. Ved at installere tilføjelsesprogrammet Solver, kan jeg nu åbne alle filer som i Office 2003. Det er en (typisk) WIndowsfejl, som ikke er blevet meldt ud til brugerne og ikke er blevet rettet i SP2. Hvorfor lige dét tilføjelsesprogram løser problemet, vides ikke. Det kan være, at jeg kan fjerne Solver igen, men nu virker det, og så lader jeg det være.

Jeg tager selv pointene men takker for jeres bidrag.